December 25, 2001
Tjenare.. Jag går sista året på min utbildning och har kommit till den delen då man ska göra ett projektarbete...
Och jag har valt att CNC fräsa ett vattenkylningsblock(koppar), men jag skulle behöva lite info om en del saker..
Nr1. Måtten till placeringen av hålen runt CPU-sockeln :bok:
Nr2. Mått till bottendelen med sockelplacering
Nr3. Mått till kylningsblocket rekomenderad tjocklek höjd och bredd.
Nr4. Övriga mått
Nr5. Det skulle vara bra om någon visste hur många watt en 2400+ avger.
Alla förslag är uppskattade om ni har andra mått och designförslag så vore det snällt om ni posta dem...
Posta även länkar om ni har några bra..
October 15, 2001
iaf.. 68,31 vid 1.65vcore som standard.
2500mhz vid 1.8vcore får man 102W nästan..
och om det nu är ett projekt så tycker jag du ska ta reda på detta själv.. gör en mall av baksidan av moderkortet för att se hur pass hålen sitter..
då måste erkänna att det måste vara roligare att göra allt själv än att få allt i näven.
men ändå.. jag tror att du kan finna ritningar om du testar sökfunktionen i forumet.
annars så sök på google..
ang. design så har du verkligen inte sökt i forumet då det finns massor utav dom.
ännu fler på andra sidor om du testar google eller liknande.
lycka till
September 17, 2003
September 17, 2003
June 28, 2001
P_E_R wrote: iaf.. 68,31 vid 1.65vcore som standard.
2500mhz vid 1.8vcore får man 102W nästan..och om det nu är ett projekt så tycker jag du ska ta reda på detta själv.. gör en mall av baksidan av moderkortet för att se hur pass hålen sitter..
då måste erkänna att det måste vara roligare att göra allt själv än att få allt i näven.
men ändå.. jag tror att du kan finna ritningar om du testar sökfunktionen i forumet.
annars så sök på google..ang. design så har du verkligen inte sökt i forumet då det finns massor utav dom.
ännu fler på andra sidor om du testar google eller liknande.lycka till
va 102 W är du säker på det ?
har för mig att athlon 1.4 körde ut runt 70W och den var ju den varmaste hitils.
August 16, 2002
hmm... finns många som gjort hela vattenkylningssystem som projektarbete.. med hemmasnickrade block o allt...
tjockleken på botten behöver inte vara mer än ett par millimeter, och samma med sidora, bara en massa onödig vikt... bredden o så behöver inte vara mer än att den täcker kärnan... men om du är smidig så gör du ett som passar p4 OCH amd... sen så gör du 10 st o säljer på nh...
March 20, 2001
Ska du göra ett vattenblock på ett 100p arbete? skulle ju bara ta en timme att göra ett sånt i en cnc maskin. Om man har en ritning att utgå ifrån. finns ett gäng på http://www.ritningar.tk
1 Guest(s)