July 18, 2001
Jag har en 2400+ och en taisol <1.5GHz, det går bra men "flåsar" en hel del... Tänkte köpa en CNPS6000-CU men jag har läst lite om den och den verkar inte kyla något vidare.. är det jag som fattat fel eller är den dålig? den borde ju va tyst iaf, den ser ju rätt stor ut. Tänkte även köpa en ZM80A-HP och undrar om den passar på ett Msi gf4ti4200 64MB mm.. zalmans lista på kort som inte passar är ju bara på ett kort och det verkar lite lite med tänka på alla olika kort som finns..
June 17, 2002
Hallo !
min palo 1800+@2000+ ligger på 39-45¨C det tycker jag är skapligt....en annan fördel är att fläkten inte kar någon direktkontakt med flänsen och vibrerar mot processorn....vissa säger att texten som kan överföras till kylaren från kärna uppstår för att de har spännt fast kylaren så hårt...jag tror att det bara beror på vibrationer som nöter in texten....
ett stort + är att den är skapligt tyst
February 21, 2003
whoracle wrote: Jag har en 2400+ och en taisol <1.5GHz, det går bra men "flåsar" en hel del... Tänkte köpa en CNPS6000-CU men jag har läst lite om den och den verkar inte kyla något vidare.. är det jag som fattat fel eller är den dålig? den borde ju va tyst iaf, den ser ju rätt stor ut.
Jo den kyler tillräckligt bra vid tyst läge om du inte pressar datorn med spel eller något annat krävande. Spelar du så är det ju bara att dra upp fläkten till max så länge. Men den är inget för extremklockare. Men den är TYST!!!
whoracle wrote: Tänkte även köpa en ZM80A-HP och undrar om den passar på ett Msi gf4ti4200 64MB mm.. zalmans lista på kort som inte passar är ju bara på ett kort och det verkar lite lite med tänka på alla olika kort som finns..
Ja den passar på ditt kort.
1 Guest(s)