November 18, 2002
Hej, Har tänkt köpa en fläkt till datorn : Athlon XP 2600+ (Barton) och undrar om det är ett bra val? Just nu har jag den AMD fläkten som föjlde med processorn. Är Copper Silent bättre än den eller ska jag behålla den jag har nu? Vill har det lite tystare och ska inte överklocka något.
Tack
April 8, 2001
(2600 barton finns inte)
Jag har en copper silent på en palo 2000 och en copper silent 2 på en 1700@2.3GHz.
Det är inte världens kyligaste flänsar men de är tysta 🙂
Jag har usel ventilation i 1700burken och kör 1.8volt, har aldrig varit över 53 grader.
August 20, 2003
japp jag hittade direkt:
http://www.komplett.se/k/ki.as.....&s=pl
November 26, 2002
Jag kör Copper Silent 2 på burken i min sign. Den är tyst men hur bra den kyler kan jag inte uttala mig om då jag inte haft ngn annan kylare på denna processorn i detta chassit. Med riktig usel chassikylning har jag 50 grader med 1700+@2Ghz Vcore 1,65 och 54 grader @2,2 Ghz Vcore 1,825
Då står burken i en 4 kvm "garderob" i ett databord med den enda fläkten mot väggen bakom. Inte direkt optimal kylning... 😕
November 26, 2002
Vi kanske har gett intrycket om att copper silent är en dålig kylare, så är det absolut inte. Men om den håller sig bland det bästa verkar inte ngn (inte jag heller) ha riktigt koll på. Jag är nöjd med min copper silent 2. Jag ska förbättra kylningen i lådan snart i o m att det är den som är boven i dramat för mig.
2 Guest(s)