August 13, 2001
Nu kan jag med 100% säkerhet påstå att TwinMos klarar högre bushastighter än Corsiar 2400.
Har nämligen kört på 200 FSB med detta minne.kolla
http://www.sweclockers.com/for.....adid=11664
Iwill KA266+
t-B1000@
On 2001-11-04 00:16, umekami10 wrote:
Nu kan jag med 100% säkerhet påstå att TwinMos klarar högre bushastighter än Corsiar 2400.Har nämligen kört på 200 FSB med detta minne.kolla
http://www.sweclockers.com/for.....adid=11664Iwill KA266+
t-B1000@
Det var inte illa alltså..
Det är för jäkla synd att det är ALi chipset.. Jag har inte fullt förtroende för dem.. 🙁
Tekniknörd som gillar att träna.
April 17, 2001
Nu kan jag med 100% säkerhet påstå att TwinMos klarar högre bushastighter än Corsiar 2400.Har nämligen kört på 200 FSB med detta minne.kolla
http://www.sweclockers.com/for.....adid=11664Iwill KA266+
t-B1000@Håller med dig Anton om det du sa om Ali-chipsetet.
Man har samma Minnes bandbredd på Via KT 266 A vid 170 BUS.
Men 200 BUS är ju bra oavsett.
MJÖDE
[ Detta Inlägg ändrades av: Mjöde den 2001-11-04 12:49 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Mjöde den 2001-11-04 12:51 ]
August 13, 2001
On 2001-11-04 12:14, Anton aka [NH]Woxxman wrote:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=279463f365abfbae618567cffd7355d9&threadid=11664Iwill KA266+
t-B1000@Det var inte illa alltså..
Det är för jäkla synd att det är ALi chipset.. Jag har inte fullt förtroende för dem.. 🙁
Teja Anton
Jag tror knappast det har funnit en person som jag som har varit så mistänksam mot ALI chipsett. För ungifär 5 veckor sedan när jag och många andra i amdmb.com /Iwill sektioner fick ta reda på att Iwill XP333 kommer att använda ALI chipsett blev vi rasande och djup besviken ........... Jag hade då mitt förhoppning till SIS föratt jag trodde inte på VIA KT266A capasitet att övetala ÖC .
Hursomhelst när jag började leka med KA266+ kortet har jag tvingat att revidera mina föreställningar radikalt . Detta chippsett är för..ba..kat stabil . Och relativ snabb. Lägg märke att det revision som sitter på KA266+ är den gamla revisionen ALI trotts den det har en hyfsad snabbhet.
Snart Kommer Iwill XP 333 och jag har stor förhoppning att den kommer att bli en värdigt ersättare av KK266 kortet i DDR världen. Förhoppningvis kommer jag att ta hem kortet från frankrike nästa veckan . Det verkar att Datobutukerna kommer i Sverige kommer inte att ha kortet före 2 veckor!!?
Det borde bra att ni gör en test av detta kort på era sidan. Jag kommer självklart skriva en kort resume om kortet när jag får den.
Iwill KK266/Iwill KA266+
Teja Anton
Jag tror knappast det har funnit en person som jag som har varit så mistänksam mot ALI chipsett. För ungifär 5 veckor sedan när jag och många andra i amdmb.com /Iwill sektioner fick ta reda på att Iwill XP333 kommer att använda ALI chipsett blev vi rasande och djup besviken ........... Jag hade då mitt förhoppning till SIS föratt jag trodde inte på VIA KT266A capasitet att övetala ÖC .
Hursomhelst när jag började leka med KA266+ kortet har jag tvingat att revidera mina föreställningar radikalt . Detta chippsett är för..ba..kat stabil . Och relativ snabb. Lägg märke att det revision som sitter på KA266+ är den gamla revisionen ALI trotts den det har en hyfsad snabbhet.
Snart Kommer Iwill XP 333 och jag har stor förhoppning att den kommer att bli en värdigt ersättare av KK266 kortet i DDR världen. Förhoppningvis kommer jag att ta hem kortet från frankrike nästa veckan . Det verkar att Datobutukerna kommer i Sverige kommer inte att ha kortet före 2 veckor!!?
Det borde bra att ni gör en test av detta kort på era sidan. Jag kommer självklart skriva en kort resume om kortet när jag får den.
Iwill KK266/Iwill KA266+
Jo det hade ju varit mer intressant om ditt moderkort använt sig av den nya versionen av ALi chipset men även den är tyvärr en bit bakom VIA KT266A i prestanda.
De förhandstittar och nu menar jag verkligen förhandstittar jag har sett på Iwill XP333 har inte visat speciellt bra prestanda men som sgat var så är det verkligen tidiga förhandstittar.
Jag har kontakt med IWill och frågade om en recension på det kortet men de hade det inte inne för tillfället. Vi recenserar istället ett KK266R-plus snart men Iwill XP333 kommer det också om allt går som det ska!
Det ska bli intressant att se hur kortet fungerar för dig! Det borde kunna bli nytt FSB rekord..
[ Detta Inlägg ändrades av: Anton aka [NH]Woxxman den 2001-11-04 13:09 ]
August 13, 2001
Håller med dig Anton om det du sa om Ali-chipsetet.
Man har samma Minnes bandbredd på Via KT 266 A vid 170 BUS.
Men 200 BUS är ju bra oavsett.
MJÖDE
-------------------
Jag tror man måste göra en distinktion mellan olika revisionen av ALI chipsett. Jag klistrar en detl av ett inlägg på Sweclockers som jag skrev härom dag ........."Vad man vet den tidigare ALI chipset T.X på KA 266 eller KA266+ som jag har står "A0 eller A,A1" vilket kallas revision B. Sedan finns Det nyare chipsett B0 som kallas revision C nu har man plötsligt kommit med ett nytt som borde kanske kallas ett nytt revision "D". Och detta verkar vara mycket snabb.
Här ett schemma
A0= revision B
B0=revision C
C= revision Kanske(Iwills OCh Acer ) hemliga vapen i DDR marknad.
Vad jag har tagit reda på är att under ett längre tid har IWill och ALi chipsett tillverkare ACEr varit i intim samarbetet för att utveckla ALi chipsett och får den en rejät ansiktlyftning och det verkar XP333 bli produkten av det samarbetet. "
Alltså vad ni ser på benchmark är den gamla ALI chipsett i action. Den nyare versionen verkar vara 20% snabbare och har praktisk stöd till 1/6 och 1/7 pci divider vilket kan du räckna ut som Överklockare vad det betyder.
Iwill KK266/Iwill KA266+
August 13, 2001
On 2001-11-04 13:05, Anton aka [NH]Woxxman wrote:
Jo det hade ju varit mer intressant om ditt moderkort använt sig av den nya versionen av ALi chipset men även den är tyvärr en bit bakom VIA KT266A i prestanda.
De förhandstittar och nu menar jag verkligen förhandstittar jag har sett på Iwill XP333 har inte visat speciellt bra prestanda men som sgat var så är det verkligen tidiga förhandstittar.
Jag har kontakt med IWill och frågade om en recension på det kortet men de hade det inte inne för tillfället. Vi recenserar istället ett KK266R-plus snart men Iwill XP333 kommer det också om allt går som det ska!
Det ska bli intressant att se hur kortet fungerar för dig! Det borde kunna bli nytt FSB rekord..
[ Detta Inlägg ändrades av: Anton aka [NH]Woxxman den 2001-11-04 13:09 ]
--------------------
Det är inget tveckan att KT266A chipsett är snabarre än ALI chipsett när det gäller klock till klock. Detta gäller både revisioner av ALI chipsett. Däremot om du tittar på en bild XP333 ser du en chipsett som egentligen inte existerar där står bokstaven "C" . Ala resensioner utgårifrån ett AO eller BO revisionen vilket är förstås inte kan tävla mot KT266A chippsett . De är heltenkelt ett år gammal.
Iwill KK266/Iwill KA266+
Jag tror man måste göra en distinktion mellan olika revisionen av ALI chipsett. Jag klistrar en detl av ett inlägg på Sweclockers som jag skrev härom dag ........."Vad man vet den tidigare ALI chipset T.X på KA 266 eller KA266+ som jag har står "A0 eller A,A1" vilket kallas revision B. Sedan finns Det nyare chipsett B0 som kallas revision C nu har man plötsligt kommit med ett nytt som borde kanske kallas ett nytt revision "D". Och detta verkar vara mycket snabb.
Här ett schemma
A0= revision B
B0=revision C
C= revision Kanske(Iwills OCh Acer ) hemliga vapen i DDR marknad.Vad jag har tagit reda på är att under ett längre tid har IWill och ALi chipsett tillverkare ACEr varit i intim samarbetet för att utveckla ALi chipsett och får den en rejät ansiktlyftning och det verkar XP333 bli produkten av det samarbetet. "
Alltså vad ni ser på benchmark är den gamla ALI chipsett i action. Den nyare versionen verkar vara 20% snabbare och har praktisk stöd till 1/6 och 1/7 pci divider vilket kan du räckna ut som Överklockare vad det betyder.
Iwill KK266/Iwill KA266+
Ja här kan man i alla fall se prestandaskillnaden mellan Revision A0 och B0.
A0 vs B0
Jo det C-märkta chipset på XP333 kortet är ju ett nytt chipset. Frågan är då bara om de har lyckats tillräkligt bra med det nya chipsetet för att tävla med VIA KT266A. det är ju verkligen intressant om de har det!
[ Detta Inlägg ändrades av: Anton aka [NH]Woxxman den 2001-11-04 13:30 ]
August 13, 2001
Och här kan du kolla på norrbryggan specifikation
http://www.amddiyoc.com/iwill/.....7xp333.htm
Iwill KK266/Iwill KA266+
1 Guest(s)