May 22, 2002
Snälla nån hjälp mig med detta...
Jag montera i en Tt silent viking + 2 nya titan 80x80 .... med min gamla fläkt låg typ CPU på en 52grader IDLE och system 32grader IDLE och typ i full load CPU 55grader, men nu med silent viking så efter typ 30min spelande av StarCraft ligger CPU på 56grader, viking ska ju kyla bättre och i systemet är det ingen temperatur skillnad.
Kan det vara för att kylpastan inte har börjat verka än? (hörde att det skulle ta typ 70 timmar.) plz hjälp mig, vill inte ha spenderat 700:- på skit.
May 22, 2002
" Fattar inte varför du överhuvudtaget bytte fläkt när du hade en normal temp. Och du har även nu en normal temp."
Jag glömde säga att 52grader IDLE med den gamla cpu fläkten var med ena chassisidan borttagen...om jag hade en helt stängd burk så låg CPU på typ 61grader IDLE
March 31, 2002
Jag har också Tt Silent Viking och jag tycker att den suger. Har två 80mm chassifläktar (en in, en ut) men min temp ligger mellan 50-60 grader, och det med en ny processorfläkt som blåser mer.
Så fort jag får stålar skall det införskaffas en Thermalright AX-7. Den skall tydligen vara snäppet bättre än ALPHA PAL 8045.
1 Guest(s)