August 18, 2003
någon som kan hjälpa mig ?? alla mina spel stöter på ett problem och datorn e jäkligt varm och jag hade velat få datorn tystare... detta vill inte jag ska kosta för mkt inga proffs grejor 😉 men så det blir ändring för jag inte spela ett enda spel... Satte precis i 512 ddr ram kingmax det fungerade på skrivbordet men jag tror inte kylningen klarade av 512 i ram till lr svamlar jag bara nu? har också funderat på att formatera om hårddisken som windows ligger på men inte för att det går.... desperat behov av genomförlig hjälp gangster desperado
January 22, 2003
Ok få se nu om jag fattat det rätt: Din dator blir varm och låter för mkt, samt att dina spel krachar?
Om det e så borde du först byta CPU fläkt och kanske försöka förbättre luft genomströmmningen i lådan och antingen köpa ljuddämpnings mattor lr göra egna, finns på http://www.gtek.se
problemet med spelen har jag ingen aning om men testa å kolla om du har nått virus lr om någonting är skadat.
November 7, 2001
Det är så att min 1900 + skulle egentligen inte fått komma ut på marknaden förrän den klarade DDR minne helt fullständigt, pga. av att processorn isjälva verket bara klara 133 Mhz Fsb för att få en låg temp, nu har jag satt i 4 st fläktar och och ligger på 60 grader i full load...
October 12, 2002
Jag har ju själv en 2100+ Palomino (sista modellen inom Palomino, vilket gör att den e betydligt mycket varmare än en 2200+ Thoroughbred), den låg på ~70-80 grader från början, nu har jag satt in 4 nya chassi fläktar, bytt kylpasta och satt in en 60->80 adapter med en ny bra fläkt på, som nu mer suger istället för att blåsa. nu e den på 54 vid full load...
75 - 54 är en granska bra skilland, den e BETYDLIGT tystare också, pga att jag bytt från skit fläktarna man får med från börja på t.ex. CPUn och i chassit...
en AMD klarar ifos på till 80 grader ganska lätt, men den mår inte bra av det..
Det där med spel brukar oftast vara så att du har nån drivrutin som inte funger som den ska, grafikkortet, eller moderkortet, det kan vara bra att ladda ner den nyaste, http://www.guru3d.com/ är en bra sida.
2 Guest(s)