September 6, 2003
Jag hade tänkt att byta ut min cpu fläkt(från cooler master) till något tystare så jag kan ha på den på natten(sover samma rum). Vad rekommenderar ni? jag ska inte överklocka bara få den tystare.
Jag har en AMD Athlon 1,4GHz. Har för mig att det var en Athlon XP men inte enligt dxdiag, står det där?
Tack på förhand
Christoffer Holmstedt
December 18, 2002
http://www.webhallen.com/prod......p?id=24418
kyler bra och är riktigt tyst 🙂
August 13, 2002
http://www.webhallen.com/prod......p?id=18820
Den har jag. Eftersom du kan välja speed på fläkten så kan den kyla riktigt bra om du kör full speed. Själv kör jag så tyst det går, och då hörs den inte....
Du får allt med i paketet. Flänse/fläkt, kylpasta (zalman), speed kontrollen osv. Passar till alla dator. Du får med alla skruvar och hela skiten som behövs till alla olika system.
*EDIT*
Kanske lite dyr, men det är det värt!
February 1, 2004
Ifall du vill ha en billig och riktigt tyst fläkt är det bara Arctic Cooling Copper Silent 2 TC som gäller. Priset är oslagbart men den kyler inte lika bra som Zalman. Bör hålla din processor på runt 50 grader eller lite lägre utan märkvärdig chassikylning. 95:- är rätt mycket billigare än feta kopparkylare 😛
February 1, 2004
DrummelHolmen wrote: Lutar mot den sista här Arctic Cooling men du säger att cpun borde liga runt 50 grader utan märkvärdig chassikylning, det enda jag har är cpu fläkten och PSU fläkten, räcker det?
Är 50 grader mkt?
Asså din processor avger i stort sett lika mycket värme som min och den håller sig på 52 grader idle, visserligen har jag rätt mycket fläktar men de går väldigt långsamt så det ska inte vara så stor skillnad.
Kylaren varierar med temperaturen och processorn blir rätt varm innan den snurrar så snabbt att den hörs märkbart.
Angående vilken temperatur som är vanlig så klarar processorer uppemot 70 grader utan att ta jättemycket skada men att hålla sig under 60 grader är rekommenderat. Så det borde vara ok att ligga på 50 grader. Tänk också på att kylaren fungerar med processorer upp till 3200+ så den kommer inte gå sönder!
2 Guest(s)