January 26, 2007
Hej
I min dators bios finns en inställning som heter 'CPU Host/SRC/PCI' (se bilden på länken nedan). Kan någon som vet förklara för mig vad detta är för något.
June 11, 2001
Det kan vara någon inställning för vilken hastighet cpu skall ha mot minnen, grafikkort och pci-platser. Antagligen har det med överklockning att göra och att du kan höja CPU eler minnen men låsa kortplatsernas hastighet.
Antar att ditt system kör med AGP-kort?
Du bör ändra i länken till bilden då jag antar att den ligger på din egen hemsida och det innebär att en sk spindel kan få tag i din sida och ställa till det. det är bra om du ändrar så att hela adressen inte syns.
Använd funktionen url där du kan ersätta adressen med ett namn.
December 1, 2006
Det är överklockning helt klart...
Eftersom SRC/PCI har samma värden i alla alternativ så är det klockning av din FSB-buss, vilket CPU Host står för...
Jag är långtifrån expert på klockning... Men var försiktig och ändra bara ett steg i taget. Om du höjer mer än vad dina prylar klarar av leder det sannolikt till krasch och en BIOS-reset som trolig enda utväg...
January 26, 2007
Ok, tack för dom svaren. Jag ändrade den inställningen till den högsta, och då gick CPUn i 2,31Ghz i stället för normala 1,86. Men datorn gick väldigt ostabilt, så jag ändrade tillbaka till 'default'.
Sebbe wrote: Antar att ditt system kör med AGP-kort?
Nej, jag har ett PCI-Express kort och Core2duo E6300.
2 Guest(s)