February 5, 2005

Är det någon här som kan recomdera bra kylning till Intel Socket478 2.0Ghz, spelar ingen roll vilken kylning det är så länge den är bra för tweak osv. jag har ett asus p4s333 om det hjälper, den ska helst vara tyst, och relativt lätt o installera, eller med installation manual. jag har sett att det brukar kosta runt 400, och tycker att det verkar vara rimligt, posta här eller skicka mail till, [email]georges_selwan@hotmail.com[/email].
kan man hitta en som gör ljud, så kan väl också reccomendera bra isolering också
February 4, 2002

Skulle rekomendera en Swiftech MCX478-V CPU-Kylare http://www.komplett.se/k/ki.as.....w=detailed Det blir lite dyrare än 400:- En 80mm fläkt har du säkert liggandes
June 21, 2004

Denna funkar ju oxå finfint: http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
Den är galet tyst, och varvtalsreglerare medföljer.
Har en sån fast Al/Cu istället.. den är lite lättare, men lite sämre.
February 15, 2005

Ett annat alternativ som jag själv kör med till min P4 3,2 Mhz är ArcticCooling Super Silent 4 Ultra TC. Inte riktigt lika bra som Zalman 7700 men betydligt tystare och 349 kr billigare på t.ex. Inet där den kostar 101 kr (!). Hitta en billigare som kan kyla upp till P4 4,4 Mhz!
På idle går min 1600-1700 varv i minuten och tempen är 48-50 grader och jag hör den inte
February 15, 2005

sv_ea wrote: Ett annat alternativ som jag själv kör med till min P4 3,2 Mhz är ArcticCooling Super Silent 4 Ultra TC. Inte riktigt lika bra som Zalman 7700 men betydligt tystare och 349 kr billigare på t.ex. Inet där den kostar 101 kr (!). Hitta en billigare som kan kyla upp till P4 4,4 Mhz!
På idle går min 1600-1700 varv i minuten och tempen är 48-50 grader och jag hör den inte
Så dålig som den kylaren är kan den knappast kyla en P4 4.4MHz...
December 18, 2002

http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
Är fin fin. Helst med en 92mm Vantec Tornado
March 4, 2003

The bunny wrote: [quote=sv_ea]Ett annat alternativ som jag själv kör med till min P4 3,2 Mhz är ArcticCooling Super Silent 4 Ultra TC. Inte riktigt lika bra som Zalman 7700 men betydligt tystare och 349 kr billigare på t.ex. Inet där den kostar 101 kr (!). Hitta en billigare som kan kyla upp till P4 4,4 Mhz!
Egen erfarenhet av AC eller?
Har kört AC i snart 2 år och inte haft några som helst problem med kylaren. Det är ett grovt underskattat märke vad gäller CPU-kylare.
February 15, 2005

Pingen wrote: [quote=The bunny][quote=sv_ea]Ett annat alternativ som jag själv kör med till min P4 3,2 Mhz är ArcticCooling Super Silent 4 Ultra TC. Inte riktigt lika bra som Zalman 7700 men betydligt tystare och 349 kr billigare på t.ex. Inet där den kostar 101 kr (!). Hitta en billigare som kan kyla upp till P4 4,4 Mhz!
Egen erfarenhet av AC eller?
Har kört AC i snart 2 år och inte haft några som helst problem med kylaren. Det är ett grovt underskattat märke vad gäller CPU-kylare.
Sitter på en AC nu faktist. Ser inget speciellt med den här kylaren. Inte speciellt tyst ens i 5v. Tycker inte alls att dom är underskattade, kylarna gör sitt jobb och inte mycket mer.
Sedan är det bullshit att en sådan kylare kan kyla en 4.4GHz Prescott Undrar om den kan kyla en 3.6GHz ens. De blir ju fruktansvärt varma.
February 15, 2005

Pingen wrote: Ofan, själv sitter jag på Slimvarianten. För hundralappen tycker jag den sköter sitt jobb alldeles utmärkt. Min är inte hörbar i 5V för övrigt. Du kanske fått ett måndagsex?
Kanske, den ger ifrån sig ett jobbigt brus... Men who cares, snart ska vattenkylningen på igen!