December 10, 2001
Tjenis =)
Ta en titt på detta och säg om det verkligen är möjligt att cpu'n är så mkt kallare än lådan.
//Mautana
October 19, 2002
November 1, 2002
December 10, 2001
Jo.. det är fakiskt ett alternativ jag tänkt på.. fast ett dåligt sådant vill att min cpu ärså kall som möjligt 🙂
Men eftersom dom båda visar en enligt mig bra temp så finns det inget att oroa sig för.. :bgrin: Jaja =)
Nån som vet säker vad som är knasigt kan ju skriva det annars är det bara at dumpa tråden 🙂
//Mautana
June 11, 2001
Med vanlig luft med en omsättning på 1M^3 / sekund får man en temperatur på 0,9975*C/M^3, dvs något kallare än vad temperaturen precis vid datorn är.
Vid 2M^3/sekund skulle man få 0,9900*C/M^1 dvs något kallare ju fortare luften rör sig, dock blir det alldrig kallare än 0,5 grader Celcius under rumstemperaturen om det inte är extremt kallt eller varmt, men i ett rum med en normaltemperatur på 18-25 grader Celcius så är temperaturen 0,5 grader Celcius kallare när den rör sig.
Tänk på att det är beräkningsvärdet som kommer att ändras (konstanten) eftersom det inte går att ändra värdet på temperaturen hur som helst, naturen har sina regler.
Tänk också på att dett är i förhållande till cpu:ns temperatur, inte till rummets.
1 Guest(s)