February 23, 2004
Ja men tjena allihopa..
satt o kolla lite tv medans min burk brännde en dvd... helt plötsligt börja d tjuta från burken.. gick dit o kolla o d va mbm5 som hade triggat ett larm för processorn va för varm! 86 grader då.. inte dåligt varm.. när den ligger på 48 när jag primar... så jag stängde av datorn fort som fan o tog bort chassi locket för o kolla va som hänt.. dock e det lite svårt o kolla i området kring processorn (har en zalman 7000a-cu där).. men så jag satte på burken igen o gick in bios för o kolla snabbt temp o då va dem normala igen o jag starta igång windows o mbm5 visade normala temperaturer igen... så jag undrar bara vafan det va som hände? antingen fvckade mbm5 upp sig eller så kan jag dra slutsatsen att zalmannen helt enkelt slutade o snurra?
känns det här bekant för nån?
July 3, 2003
Det var antagligen MBM som bugga ur en snabbis.
Ställ in att datorn ska stängas av automatiskt vid 60-70 grader i BIOS. Då får du den tempen som säkerhet. Så om MBM tjuter igen vid 80grader så vet du att det inte är för varmt för då skulle datorn stängas av. Förutsat att sensorn fungerar =P
February 23, 2004
Okej MBM är skyldig mig en DVD skiva som gick åt skogen när jag stängde av datorn då 😉
Näh men allvarligt.. som du säger ställ 60-70 grader.. då borde väl inte MBM ens komma upp i 80 grader o tjuta? borde den inte stänga av sig innan den kommer upp dit (vid 60-70 grader om man ställer in den där).. eller menar du att den läser fel även om den påstår att det är 80 grader fastän det i själva verket är 40 t.ex och då kommer den inte stänga av sig?
October 24, 2003
Dampy! wrote: P4
-150G - +84,5G = Går vanligt
85G - 124,9 = Då clockar den ner sig skelv tills den inte blir varmare
125+++ =Den borde vara avstängd!Detta stämmer i alla fal om man tittar på P4`s hemsida
Jag tror inte på allt det där.. 125 C känns som att den är lite flytand geggamojja eller nåt då :S 😛
February 12, 2003
johan_lojan wrote: [quote=Dampy!]P4
-150G - +84,5G = Går vanligt
85G - 124,9 = Då clockar den ner sig skelv tills den inte blir varmare
125+++ =Den borde vara avstängd!Detta stämmer i alla fal om man tittar på P4`s hemsida
Jag tror inte på allt det där.. 125 C känns som att den är lite flytand geggamojja eller nåt då :S 😛
Jo, det är en Intel... Smälter till skit vid 60 grader... Fahrenheit...
2 Guest(s)