June 9, 2001
jag kör med en koppar taisol och bytte idag ut org fläkten mot en 80mm 28cfm.. böjde ut de yttersta flänsarna och satte fast me ståltråd..
sen satte jag även en sån där arm med en 40cfm fläkt på... fast min låd temp och cpu temp steg... låd tempen steg inte så mycket men cpu tempen steg 7grader.. vad kan det vara... kan de vara kylpastan? för ja glömde sätta ny as2 å ja råkade kladda bort de gamla åxå 🙁
August 8, 2001
June 15, 2001
när jag gjorde den modden för några månader sedan åt en jag byggde ihop en data åt, jag hade typ 1grad högre temp, men då var datan knäpp tyst, had efått tag i en nedstrypt nätaggs fläkt, så fort du nudda den stanna den, detta med as emellan, vart gansk anöjd med denna mod, själv kör jag standard taisol med orginal fläkten o de funkar bra de med
April 6, 2001
Kul Waco 😀 😀 fåne......
Jag kör med 60->80 mm fläktadapter och en 27cfm PAPST-fläkt. Det ger ganska exakt samma prestanda som originalfläkten men det är nästan knäpptyst. Och min fläkt suger, vilket är det optimala om man kör med 80 mm fläkt! Se gärna till så att ni tejpar en bit ner på flänsen alá Alphas "shroud" så luften dras genom hela flänsen.
THE END
Testa det Gizmo så blir du nöjd!
1 Guest(s)