December 7, 2009
OfflineSom rubriken antyder känner jag mig inte helt nöjd/färdig efter helgens bench. Om vi börjar med hårdvaran:
ASUS Maxmius III Extreme
Kingston 2x1 2000CL9
2 st XFX HD4850 512 - Vgpumod, Vmemmod, extra kondingar och kylflänsar på mosfets. Bättre kortet klarar 930/1323 stabilt med isvatten.
Core i7 860 batch L029B227 - Klarar ~ 4.3GHz i 06 på luft.
Målet var 20k vantage, 30k 3d06 medelst 7 kg torris. Tanken var också att köra lite wprime medan jag har tillgång till brädan, eftersom MIIIE har klart kraftigare strömförsörjning än mitt h55m-ud2h.
Väl igång på fredag kväll går det bra, cpun klarar Wprime1024 i 4.9 så 06 i samma frekevens känns inte omöjligt.
Tyvärr slutar det gå bra här. Fortsätter ett par timmar men ger upp efter alltför många krascher på "det här ska den klara"-frekvenser. Prioritet ändras från 3d bench till öl och jag monterar ner för att fortsätta nästa morgon, dvs i morse. Kan väl påstå att det gick bättre, cpun klarade 06 i drygt 4.8 och jag får igenom nån enstaka runda med grafiken i 900/1300. Tyvärr aldrig samtidigt. De bästa resultaten blev från fredag kväll, nämligen:
http://hwbot.org/community/sub.....8708_marks
http://hwbot.org/community/sub.....9692_marks
Nåja, 3d gick förbannat dåligt men det gick bättre i 2d:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Lite snabba rundor på ud2h och i3 530 (slaskade på rejält med vcore)
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
ROG-connect via laptop funkade utmärkt, kunde justera frekvens under vantage t ex
[Image Can Not Be Found]
Skulle vilja tacka gbglassen för vattenblock, elmor/fredrik/ASUS för MIIIE.
February 6, 2009
OfflineDecember 7, 2009
Offlinehirsch;1256469 wrote: Inte så pjåkigt trots allt! Btw du är inte sugen på två stycken HD4850 till för lite 4-way fun? 😀
Hehe nja då vill jag att de ska göra 1300 mem de också 😉 4 kort i 850/1300 skulle smaka mumma.
Sennebring;1256476 wrote: Fina GPUer du fått tag på, får man fråga var de e inköpta? Befarar att mitt 4850 gått i graven så e dags för minst ett nytt igen...
Köptes på misco efter tips från gbglassen 🙂
Evil_AnAnAs;1256500 wrote: Ser bra ut. 🙂
Bara att fortsätta pilla så kommer väll 3d igång bra det med.
Japp, en veckas lufttester med cpun var för lite, hade också missat svårigheterna med att klocka crossfire i xp. Jag fegade nog med vtt, 4.9GHz genom 06 SKA gå!
Ja det var fan inte illa pinkat Calathea, tycker det är både intressant och viktigt att se rapporter även från de benchrundor man personligen inte här helt nöjd med. I sämsta fall blir det intressant läsning för dem som vill suga i sig lite överklockarnytt, i bästa fall kan någon annan lära sig något nytt eller helt enkelt förstå att det är långt ifrån regel att benchsessionerna blir lyckade. 😛
Så jag hoppas få se mer av denna varan, särskilt intressant för en annan som kan lära sig något nytt.
Trevliga grafikklocks också för övrigt. Måste bara inflika att det är rätt galet att man nu två generationer framåt (6800) ligger på 900 MHz originalklock. Det går snabbt framåt 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)

Log In