October 7, 2001
tjosan !
ja har lite probs med mitt 9700pro tror ja...
det har lite mens lite då å då... eller rättare sagt när det blir varmt i rummet... till exempel på lan och sånna mindre ställen... och när det står en annan burk intill min så får han för sig att låsa sig när ja börjar lira spel ...
tar nån minut i spelen sen låser han sig
funderar på att returera kortet, va tycker ni ?
är det priset man får ta för att få leka med riktit prestanda ? 😀
September 4, 2001
Nu vet jag inte hur snabbt ditt kort ska vara. Men eftersom du nu nämt det i din signatur så antar jag att det är överklockat. Har du provat att ställa ner hastigheten till standard? Har du något annat kort i pci-platsen direkt under?
Mina erfarenheter är att när ett grafikkort blir för varmt så får man konstiga prickar, släpningar i bilden osv...
September 11, 2002
vet då inte varför det låser sig.. du borde se artifakter osv innan det händer.. om du har värmeproblem eller ej får du kolla upp.. har du varmt i burken? några chassifläktar? jag hade problem att klocka mitt kort till några högre hastigheter innan jag satte in 2 papstfläktar. en fram => in och en bak =>ut... nu är det hur svalt som helst i burken och all klockning går mycket bättre.. och det låter inte nåt mer heller direkt.. 12dba fläktarna är hur bra som helst.. rekommenderas skarpt
October 7, 2001
mjo ja har ... en till hddsen sen en som blåser in fram...
sido fläkten är på (chieftech alu låda)
sen en där bak som blåser ut sen en platt fläkt... (pci slots fläkt)
håller rumms temp på mb å 40-50 på cpun
vet inte varför min cpu temp e så enorm ...
men själva grejen är att när burken "låser" sig så där...
så kan folk surfa in på mig via nätverket å tanka av mig... men ja kan inte göra någe på min burk 🙁
October 7, 2001
Grayfox wrote: Hmm ditt problem kann nog lösas pm du sätter in fläktar.
Sitter ditt kort redigt fast?
Fungerar fläkten på den?Det kann oxo vara din skärmkabel som ger störningar!
fläktar har ja till förbannelse som du ser i mitt förra inlägg... sen kortet är fast skruva så går inte å rycka loss äns... sen på skärm sladd på philips skärmar e det juh en "liten klump" (avmagnetism ? )
September 14, 2001
Låter ju helt klart som att du har ett taskigt kort! Du har kollat så du får den spänning det ska ha genom molexkontakten? Vad har du för nätagg? Tänkte på att du krämar ur en del ur processorn och övriga systemet... Kanske orkar PSU:n inte riktiigt med?! Men börja med att kolla spänningen på kortet vid kontakten, skulle den inte funka så kan jag lätt förstå att kortet inte orkar.
September 4, 2001
En annan sak som jag har råkat ut för hos en kund när jag jobbade på ett datorföretag var att hans skärm kunde slockna helt tvärt... tog en stund innan första gången... drog man stömen till den så den fick stå en stund så fungerade den igen en stund. Det visade sig vara skärmen som var kass. Antagligen en kass lödning i den eller spänningsdelen. Vi bytte skärm och problemet var löst. Datorn funkade normalt fast skärmen var svart. Innan vi bytte skärm så hade jag bytt grafikkort utan resultat.
October 7, 2001
hummma ... ja har 340W chieftech orginal agg så det orkar med det...
sen kör ja orginal klock så ja skulle kolla om det var det som inte orkade med... så tog ja ur alla fläktar å så för att kolla om elen fela ... men ikke... den låser så fort det blir 25 grader i rummet eller mer...
sen har ja kollat elen på kontakterna å den är precis som den ska...
sen angående skärmen så är den nästan ett halv år gammal... tack vare att min gamla pajja så ja fick en ny av philips så den lär inte vara problemet 🙁
September 19, 2002
EiN_BäVeR wrote: sen angående skärmen så är den nästan ett halv år gammal... tack vare att min gamla pajja så ja fick en ny av philips så den lär inte vara problemet 🙁
Bara för att en skärm är förhållandevis ny så behöver det ju inte betyda att det inte kan vara fel på den ändå.
Dessutom kan du ha fått en fabriksrenoverad skärm i utbyte, man vet aldrig med tillverkare. Isf kanske de inte riktigt lyckats bli av med felet på just den skärmen.... Det kostar ju ingenting att prova, låna en skärm av nån och prova så har du iaf eliminerat den möjligheten! Man ska aldrig anta att vissa grejer funkar. Har du ett fel så måste du utröna vars källan ligger vilket du gör genom att byta grejer en efter en.
1 Guest(s)