March 27, 2003
har typ 39c idle 45c full load, kyler min gpu, cpu har innovatek grejer cpu blocket e den där innovacool v3 tror ja den heter o dualradi, 2st 120mm papst fläktar 55cfm koolance kylvätska 1048 pump. det läcker lite där vattnet kommer ut från pumpen, beställde fel så jag fick en grej man pressade in i det hålet å drog fast slangen med buntband men det e inte riktigt rätt ska sätta på en slangklämma snart iaf e tempen bra lr??? kan det ha nåt å göra med att det läcker??? (tror inte det) läcker typ 0,5 cl om dan kanske...
February 17, 2003
August 22, 2005
piddelink wrote: Har du 39/45 GraderC med vattenkylning? Det är inte bra, det är samma som jag har med min fläkt. Vad kör du för radiator strl på tank?
Tror faktiskt inte din fläkt ensam kan kyla din processor till ~45c.
Förövrigt skriver han vad han har för radiator.
Och det låter varmt, kolla att blocket sitter bra.
Placeringen på radiatorn?
March 27, 2003
Catstyle wrote: [quote=piddelink]Har du 39/45 GraderC med vattenkylning? Det är inte bra, det är samma som jag har med min fläkt. Vad kör du för radiator strl på tank?
blocket kan bara sitta på ett sätt, har suttit radiatorn i taket på lådan och mina fläktar blåser ut luft genom lådan...
February 17, 2003
mANgOO' wrote: [quote=Catstyle][quote=piddelink]Har du 39/45 GraderC med vattenkylning? Det är inte bra, det är samma som jag har med min fläkt. Vad kör du för radiator strl på tank?
Tror du inte? det var ju synd om dig 😮
December 2, 2001
Kan bara hålla med dom andra om att du borde ha bättre temp med dom gräjerna.
Det jag tyckte du borde göra är att suga in luft med dina fläktar i taket. Dels får du ju kall luft utifrån och så blir ju luftflödet bättre om du skjuter det nedåt än uppåt 😉
Gjorde faktiskt samma miss själv med min vattenkylning och efter att ha flyttat om det som jag skrev där uppe så blev CPU-tempen 7 grader kallare.
March 27, 2003
YemanCool wrote: Kan bara hålla med dom andra om att du borde ha bättre temp med dom gräjerna.
Det jag tyckte du borde göra är att suga in luft med dina fläktar i taket. Dels får du ju kall luft utifrån och så blir ju luftflödet bättre om du skjuter det nedåt än uppåt 😉
Gjorde faktiskt samma miss själv med min vattenkylning och efter att ha flyttat om det som jag skrev där uppe så blev CPU-tempen 7 grader kallare.
ok, får testa det, tack 🙂
1 Guest(s)