Nått fel är det, men det beror knappast på lite minne eller långsam hårddisk..
Prollen är iofs lite out of date, men så där lågt ska du inte behöva få..
Tycker nog du borde hamna runt 3500 poäng iaf..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 6, 2004
ilg@dd wrote: Nått fel är det, men det beror knappast på lite minne eller långsam hårddisk..
Prollen är iofs lite out of date, men så där lågt ska du inte behöva få..
Tycker nog du borde hamna runt 3500 poäng iaf..
320GB är det totala diskutrymmet. XP och spel ligger på en 5 år gammal 40GB. Kan vara en blandning av dålig cpu, fsb, minne och hdd?
Kanske nån av er som har en nyare hdd till salu?
Prova att installera om 3DMark05..
BTW, du har möjligtvis inte blandat ihop PCMark05 och 3DMark05?
Det skulle möjligtvis förklara att du får högre i 06 än 05..
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 6, 2004
Jalle64 wrote: Om jag vore du så skulle jag lätt ha systemet på den andra hdd:n, vilken det nu är, för den är väl större och nyare än din 40GB? 😛
Den andra är en Seagate 200GB IDE 7200.7 tror jag. Tänkte eventuellt köpa en nyare 7200.10 istället. Du vet ingen som säljer beggat?
April 24, 2007
Casy wrote: [quote=Jalle64]Om jag vore du så skulle jag lätt ha systemet på den andra hdd:n, vilken det nu är, för den är väl större och nyare än din 40GB? 😛
Den andra är en Seagate 200GB IDE 7200.7 tror jag. Tänkte eventuellt köpa en nyare 7200.10 istället. Du vet ingen som säljer beggat?
skapa en tråd i Köp & Sälj hade varit bra......;)
Casy wrote: [quote=Jalle64]Om jag vore du så skulle jag lätt ha systemet på den andra hdd:n, vilken det nu är, för den är väl större och nyare än din 40GB? 😛
Förvisso bra med mycket HDD-Utrymme, men det lär knappast förändra ditt 3DMark05-resuktat märkbart, om ens alls eftersom det då enbart är av en slump.
March 6, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Casy][quote=Jalle64]Om jag vore du så skulle jag lätt ha systemet på den andra hdd:n, vilken det nu är, för den är väl större och nyare än din 40GB? 😛
Förvisso bra med mycket HDD-Utrymme, men det lär knappast förändra ditt 3DMark05-resuktat märkbart, om ens alls eftersom det då enbart är av en slump.
320GB-disk är beställd. Även annan processor, moderkort och minne. Får se vad man kan klämma ut.
March 6, 2004
Nu fick jag 3750pts med de nya grejorna. Opteron 146 @ 2,7Ghz, 2GB ram och mitt x1950gt såklart.
Jag skulle vilja ha en mer ingående guide om hur man optimerar fsb'n för cpu och minne. Nån som är kunnig inom OC här? Jag har hållt på med det för 4 år sen.. men det är ju ett tag sedan. Det verkar finnas flera inställningsmöjligheter idag. 😕
December 31, 2001
Casy wrote: [quote=Death On Wings]Försök att få så hög FSB som möjligt och låga timings på minnena.
Tex T1 i stället för T2 på minnena gör bara det en hel del.Minnes hastighet/timings och hög fsb ger fin prestanda.
Är det fortfarande stresstest med Prime95 som gäller?
För stabilitet ja.
2 Guest(s)