October 12, 2002
October 12, 2002
January 30, 2002
October 12, 2002
June 28, 2001
nylonstrumpor är utmärkt att ha precis bakom eller framför fläkten.
tar bort endel damm, skillnaden märks.
damsuga ska man göra för annars så dammar fläktar o flänsar igen så pajar burken och folk lämnar in dom på siba för reparation.
jag vet av ett faktum att säkert 30% av burkarna som kommer in till datoraffärer med Hårdvarufel beror på just damm.
newbees är rädda för att pilla inuti burkarna.
hur många trådar har ni inte läst med folk som har datorer som börjar starta om sig helt spontant och dom får reda på att det var pga överhettning ? (för många)
jag damsuger alltid min burk när jag damsuger rummet, dvs 2ggr om året. gör susen.
om damsugarröret är av Aluminium så blir det Inte statiskt, eftersom det leder ström. (plast mot kattpäls = statiskt, leder nått av dom matrialen ström ? nej.)
säkrast o stänga av burken dock.
January 30, 2002
Jaja det där med dammsugningen är kanske bara någonting jag har fått för mig att det kan skada. Dammsug på eftersom det verkar fungera. Jag använder mig av tryckluft vilket också funkar men kanske kan vara knepigt att få tag på.
En grej som ändå kan hända är om dammet på fläktarna blir oregelbundet borttaget så kan de bli obalanserade och låta mer.
Insugsfilter har jag nylonstrumpor till. Det fungerar bra om man använder grova.
Har även latexgaller på fläktarna och rosa nagellack på minnena 🙂
nej det har jag inte
October 12, 2002
October 12, 2002
1 Guest(s)