December 23, 2000
Använde ett hemmabyggt nätagg (PSU) som levererar 18V (som levererar upp till 50A).
Satsa på en riktigt ordentlig radiator också, leta lite på någon bilskrot efter en riktigt biff till radiator. Vilket man behöver om man ska få ner tempen på vattnet med en sådan load.
February 16, 2002
On 2002-02-16 14:43, Peter aka [NH] mr Voodoo wrote:
Använde ett hemmabyggt nätagg (PSU) som levererar 18V (som levererar upp till 50A).Satsa på en riktigt ordentlig radiator också, leta lite på någon bilskrot efter en riktigt biff till radiator. Vilket man behöver om man ska få ner tempen på vattnet med en sådan load.
Regner med at du fulgte guiden på NH?? Tenkte jeg skulle gjøre det samme. Får man gjort det slik at det kommer til å se ut som et vanlig psu fra alle kanter? Eller...?? Ca. størrelse? Synd det ikke var noe bilder av det ferdige psu't i guiden. Er ikke tilfeldigvis noen som har et/noen?
Kjøper heller radiator fra Danger Den... Gidder ikke ha en stor, stygg, gammel radiator inne i pc'n.
Ang. fjerne varmen fra de to peltierene:
Jeg tenkte meg også at dette kanskje ikke ble helt optimalt med load= 5-10 grader er jo ikke for ille! Noe annet alternativ? I og med at jeg skal kjøle ned chipset og gpu i tilleg satser jeg på 1/2 fitting som nevnt tidligere og en meget kraftig pumpe (ca. 2200l/..)Liker ikke helt tanken på å isolere hovedkortet men... blir litt mye dritt som ikke er der orginalt. Erfaringer?
February 16, 2002
On 2002-02-16 18:57, ksw wrote:
köp inte Dangerden's radiator. den är alldelse för dålig om du skall använda peltiers, när du köper BlackIce II eller BlackIce eXtreme så börjar du när,ma dig vad som kan anses vara användbart, men den DangerDen säljer är för liten.
hmm... vi snakker begge om Super Cooling Cube'n her? Med plass til 2x 120mm?? Med kobberfinner osv... Jaja, det hadde jeg ikke trodd men! kan jo alltids gå for extreme saken fra blackice.
August 20, 2001
On 2002-02-16 14:43, Peter aka [NH] mr Voodoo wrote:
Använde ett hemmabyggt nätagg (PSU) som levererar 18V (som levererar upp till 50A).Satsa på en riktigt ordentlig radiator också, leta lite på någon bilskrot efter en riktigt biff till radiator. Vilket man behöver om man ska få ner tempen på vattnet med en sådan load.
du råkar inte ha artickelnr på grejjerna hos elfa till nätagget?? ska nämligen bygga mig ett eget
December 23, 2000
*bläddrar f-n i Elfa-katalogen*
Nu ska vi se här:
Trafo: 2*18V 600VA: 56-139-22
Likriktarbrygga 50A: 70-046-82
Kondensator 220 000uF: 67-660-75
Det behöver du för att agget ska fungera. Sedan bör du ju säkra det, det kan du lösa lite hur du vill. Jag använder mig av fordons-säkring. Vilket inte är riktigt bra, då den är lite för trög.
Du behöver även ett kylelement till likriktarbryggan, köp inte den minsta bara. Du kan kanske ta en cpu-kylare och borra hål i, så har du bra montering med fläkt också. (Varning, den blir ordentligt varm alltså,använd kylpasta)
Utöver detta behöver du lite kablage, finns starkströmskabel hos Elfa, 6mm^2 har jag för mig det ska vara, jag har använt lite grövre (av misstag köpte jag lite fel dimension).
För att fästa kablar mm i t.ex. likriktarbryggan rekommenderar jag flatstiftshylsa, 6.3mm, gula är dom.
August 20, 2001
1 Guest(s)