February 17, 2004
Aj aj aj. Installerade en ny CPU-fläkt i datorn i går kväll. Tyckte det gick relativt bra (lite pilligt är det ju alltid), men nu går den inte igång. Antingen stannar den direkt på första bootskärmen, vid texten "Checking NVRAM..", eller så passerar den det ok, går igenom övriga autodetect-rutiner, piper bekräftande som den brukar göra, men stannar precis där windows i normalfall börjar läsas in. Det verkar vara lite 50/50 var den hänger sig, men alltid endera. Någon som har ångra idéer om vad som kan vara på tok? Jag befarar ju att någonting är rökt, men går det att spekulera i vilken komponent det kan vara?
På förhand tack!
Erik
Edit: Jag ska tillägga att fläkten kickade igång fint och så, och jag hann till och med in i BIOS en gång och den visade fina värden på CPU:n, så jag har nog inte rostat CPU:n i alla fall.
May 24, 2001
Ta och plocka ur kylningen och montera den igen.
Hände en gång för mig, fast då han ju windows ladda innan den låste sig.
*---- Muskler o solbränna är mesigt ----*
[Athlon X2 5000+@3.1Gh|ASock planka |2Gb|900GB HDD[Radeon 3850|Vista Home premium]
April 7, 2002
Vad är det för sorts kylare? inte så att det kan ha blivit kortslutning nånstans... hände mig när jag pysslade med vattenkylning... blocket hade kontakt med nått på moderkortet genom en av de fyra fästskruvarna... Vilket gjorde att systemet kunde bete sig lite hur som helst. Så fort jag isolerat den skruv som fixade kortis funkade allt som normalt igen. 🙂
2 Guest(s)