October 16, 2002
March 20, 2001
CasO wrote: [quote=Waco][quote=Tobiaz][quote=pazsoto]blir de nån kondens eller nått ?
Ja det blir det... kondens alltså, inte "nått" =P
nej, kondens uppstår när man för in nått kallt i ett varmt utrymme och inte tvärt om.
men sätter man på och av hela tiden så bildas kondens...
sätter på och av vad?
March 20, 2001
CasO wrote: [quote=Waco] sätter på och av vad?
vad tror du jag menade
datorn så klart 8)
det har ingen som helst betydelse när det kommer till kondens. För man in en varm sak i ett kallt utrymme så bildas ingen kondens men om man för in en kall sak i ett varmt utrymme bildas det kondens. Och i detta fall med datorn i ett kylskåp blir det varm sak i kallt utrymme.
April 2, 2001
okay, nu tänker vi...
Tag ett kylskåp, använd det i några månader. Noterar du någon vätska i det? och ändå har du bara fört in varma grejor...
jo, Waco, i teorin har du så rätt så...
men å andra sidan, om vi bortser från kondens. Läs på kylskåpet vad det har för kylförmåga (dvs x antal liter/timme). ta datorn, läs värmeutvecklingen på det. Tänk, räkna eller vad du vill.
(jao, lite onykter är jag, men jag kan ändå tänka så pass långt...)
August 20, 2003
Slass wrote: okay, nu tänker vi...
Tag ett kylskåp, använd det i några månader. Noterar du någon vätska i det? och ändå har du bara fört in varma grejor...
jo, Waco, i teorin har du så rätt så...
men å andra sidan, om vi bortser från kondens. Läs på kylskåpet vad det har för kylförmåga (dvs x antal liter/timme). ta datorn, läs värmeutvecklingen på det. Tänk, räkna eller vad du vill.
(jao, lite onykter är jag, men jag kan ändå tänka så pass långt...)
det som skapar frosten i en frys e den varma luften som kommer på kylsakerna när man öppnar frysen och inte de varma sakerna man stoppar in... men jag lästa att det var en som la datan i destillerat vatten och stoppa den sen i frysen...
June 30, 2003
http://www.viperlair.com/artic.....m2_1.shtml
Där har ni en kille som sänkt ner datorn i frysen, dock med oledande vätska. Inte bara odestillerat vatten...
Mors
//Sleman
1 Guest(s)