March 6, 2001
Då kan du säga till honom att han inte har en aning om vad han pratar om. Det där var bland det mest korkade jag har hört i hela mitt liv faktiskt. Sakerna som säljs på nätbutiker, vanliga butiker är likvärdiga det handlar bara om tur om man får ett exemplar som klockar bra, ren tur.
September 1, 2002
Vadå, bara för att de har stora lager med massor? Och för att de är billigare? tsss
Det är ju lite lotteri vart man än köper delarna, förrutom då på overclockers där man i bland kan välja.
Moderkorten på overc och på komplett skiljer sig inte. Allting hänger på vilken batch osv som dom "råkat" få in.
Jag har fått skitbra överklockare på både db & komplett.
Där i mot så skulle jag ej handla på DB pga deras värdelösa returhantering.
June 1, 2003
Dinos wrote:
Moderkorten på overc och på komplett skiljer sig inte. Allting hänger på vilken batch osv som dom "råkat" få in.
Där i mot så skulle jag ej handla på DB pga deras värdelösa returhantering.
vad menas med batch?
---
förresten är detta mitt 300 inlägg =P
---
November 18, 2003
ja beställde en ibm där o först så tog de ca 1månad att få den sen så har den gått sönder 4gånger så JAG SJÄLV har fått skicka den till holland tror ja de va så ja skulle kunna få en ny(ja har lagt ner tro de va nästan 500kr sammanlagt att skicka den framm o tillbaka)
March 11, 2003
Kan inte folk sluta gnälla på datorbutiken? Jag har handlat av de flesta nätbutiker i Sverige, och datorbutiken är inte sämre än någon annan. Däremot är de billiga. Har haft returproblem med fleraa av de större butikerna, inklusive datorbutiken, men har också haft mycket smidiga returer hos dem. Det beror ju om de har mycket att göra och huruvida grejerna finns tillgängliga. De enda undantagen när det gäller service är nog overclockers och dustin, men de är ju också dyrare. Men vill man ha grejerna snabbt och få en utomordentlig service, då är de att rekommendera. Vill man däremot komma billigt undan är datorbutiken eller IT-butikken bra val.
June 4, 2001
denstore wrote: Kan inte folk sluta gnälla på datorbutiken? Jag har handlat av de flesta nätbutiker i Sverige, och datorbutiken är inte sämre än någon annan. Däremot är de billiga. Har haft returproblem med fleraa av de större butikerna, inklusive datorbutiken, men har också haft mycket smidiga returer hos dem. Det beror ju om de har mycket att göra och huruvida grejerna finns tillgängliga. De enda undantagen när det gäller service är nog overclockers och dustin, men de är ju också dyrare. Men vill man ha grejerna snabbt och få en utomordentlig service, då är de att rekommendera. Vill man däremot komma billigt undan är datorbutiken eller IT-butikken bra val.
Håller helt med.. datorbutiken an va bra på returer med.. en polare skickade in son trasiga ibm hdd, han gjorde bara felsökningen själv med ett program och skickade med felkoden så fikc han en ny på under en vecka.. så klaga inte.... 😀
Myskot wrote: En polare sa till mig att Datorbutiken.se säljer medelmåttiga exemplar av moderkort, CPU och RAM m.m. för överklockning, är detta sant? Han sa att flera tycker om Komplett.se för de har bättre exemplar dock lite dyrare men det var värt det.
Ett ganska korkat påstående..(Killen skulle med sådana påståenden kunna bli stämd för förtal)
Samma grejjer, olika butiker..
Skillnaden är att på en del butiker kan du beställa prolle med viss "stepping", på andra inte..
Och även som någon skrev, det vara från olika batchar, dvs förpackning/sändning..
Har handlat på de flesta Svenska databutikerna, och det enda jag har att anmärka på db är väl att det kan vara lite trögt med deras returhantering.
handlar iofs mestadels på komplett numera, men kan även göra ett snedsprång på db ifall dom har nått som frestar.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)