July 13, 2001
Jag har ett problem ... min dator hänger sig när jag spelar t. ex. CS och Commandos 2... allt bara hakar upp sig(hörs på ljudet) ... en gång lyckades jag komma ut i Windows och upptäckte då att det var 100% usage på CPU:n... Jag har haft problem med att få upp busshastigheten på min nya T-Bird också ... det är ju 133 fsb på dem... 🙁 Har det något med det att göra... har funderat på om cpu:n få för lite kräm hur mkt ska den ha? Måste kolla vad jag har ... till saken hänger väll att jag har :
Tbird 1000
GeForce 2 GTS
256 RAM (Apacer)
trodde ramen var FSB felet från start men jag tvivlar på det nu... jag tror att det är ngt annat... har jag 133 så hänger sig Windows i uppstart... 🙁 Hjälp!! Vad kan (båda) bero på eller har de med varandra att göra?
[ Detta Inlägg ändrades av: merenge den 2001-10-11 21:04 ]
En myckert fattig man!
July 13, 2001
Jag kollade i Bios om VCore ... den stod på auto och när jag tog bort detta stod det VCore 1.50 Är det så att det är det som Auto är i såfall eller bara ändras det ner ?? Fattar noll lixom... Vill veta vad felet är... Just det min prolle är inte för varm läste lite på saken nedan... där stod det att det kunde vara det och VCore... det stod att en T-Bird ska ha en VCore på 1.75 ... btw 44 grader ligger den på 48 i full load
En myckert fattig man!
On 2001-10-14 06:26, merenge wrote:
Jo jag kikade i Asus proben... den var på 1.8 V så jag har fan inte en aning... 🙁 men wtf... man får väll leva vidare
Ja om vcore står på 1.8v så är det ju inte det som är problemet. Men kolla i biosen en extra gång för jag litar mycket mer på biosen än ASUS probe..
Tekniknörd som gillar att träna.
July 13, 2001
On 2001-10-14 15:11, Anton aka [NH]Woxxman wrote:
Ja om vcore står på 1.8v så är det ju inte det som är problemet. Men kolla i biosen en extra gång för jag litar mycket mer på biosen än ASUS probe..
Jo men det sjuka är att den står ju på auto i Bios... så jag kan inte se ... men jag kan ju ändra till 1.75 iof... testar det nu fan ...
En myckert fattig man!
July 13, 2001
Kollade i Bios 1.77 var den på så ändrade jag det med AGP 4x oxå .. inget funkade ... testade då en bootlog men det bara stod massa filer som inte säger mig mycket dessvärre... 🙁 de drivisar som var oladdade skulle nog inte ens få plats i detta inlägg tror jag... 🙁 ... fattar inte ett skit själv!! Kan det vara minnena...?
En myckert fattig man!
1 Guest(s)