July 21, 2004
Hej, jag är alldeles ny här när det gäller överklockning/tweak.
Jag gick in i BIOS och ändrade en inställning..det var ngt med 133/nåt mhz.. under nån "el"inställning. Jag ändrade den inställningen till den med högst siffror, typ 156/nåt.mhz
Men nu är det så att datorn inte startar! Den är på, men windows startas inte upp och den låter inte somd en ska göra..jag har väntat men datorn startas inte bara!! Har jag totalpajat min dator nu eller kan jag ändra inställningen tillbaks till det vanliga i BIOS??
TACKSAM för ett snabbt svar!!
October 30, 2003
Då var det dags igen 🙂
1. Stäng av datorn och dra ut kontakten.
2. Ta bort batteriet.
3. Flytta jumpern från 1-2 till 2.3. Flytta sedan jumpern tillbaks till 1-2.
4. Montera batteriet igen.
5. Sätt in kontakten och starta datorn.
6. Tryck ner när du startar datorn och ändra tillbaks standard inställningarna i BIOS.
Lycka till! 😀
July 21, 2004
Jag har ett VIA-moderkort.. Manualen var på franska, så man förstog inte mer av den direkt. 😀
Jag har öppnat chassit och lokaliserat batteriet, ett runt glansigt ett.
Runt den, så är det en massa "piggar" (som sitter på i príncip allting).
Det står olika siffror och bokstäver på dom, men jag vet inte riktigt vilken "pigg" det är som jag ska ta bort. Eller´om jag nu ska TA bort den.
Nån som vet VAD jag ska göra med VILKEN pigg??
Tacksam för svar1!-
December 15, 2003
det bör vara ett tre-pins grej som det sitter en "hatt" på , "hatten" täcker två av pinsen, med små bokstäver bör det stå CMOS vid foten av grejen där det annars står siffror 1-2-3 också. "Hatten" sitter nu på 1-2 och du skall flytta den till 2-3 och räkna till typ tio sen flyttar du tillbaka den.
Den brukar finnas NÄRMAST batteriet.
Hittar du fortfarande inte det så kan du plocka bort batteriet istället men då får du ta en rökepaus på en halvtimma för att vara absolutsäkert det har laddats ut.
March 14, 2004
HerrPutte wrote: det bör vara ett tre-pins grej som det sitter en "hatt" på , "hatten" täcker två av pinsen, med små bokstäver bör det stå CMOS vid foten av grejen där det annars står siffror 1-2-3 också. "Hatten" sitter nu på 1-2 och du skall flytta den till 2-3 och räkna till typ tio sen flyttar du tillbaka den.
Den brukar finnas NÄRMAST batteriet.
Hittar du fortfarande inte det så kan du plocka bort batteriet istället men då får du ta en rökepaus på en halvtimma för att vara absolutsäkert det har laddats ut.
Gjorde de nyss på min, har inga jumprar. Tog ju för fasen 3 sekunder!
2 Guest(s)