July 3, 2003
Ville sänka ljudnivån från datorn och kom fram till att NB-fläkten på mitt Abit AI7 gör nada och flänsen blir knappt varm så varför ha fläkten där tänkte jag men datorn tjuter ifall den är urkopplad. Jag satte i den igen och kollade igenom BIOS och hittar ingenting mer som jag kan testa, allt jag hittat har inte gjort något.
Jag hade liksom tänkt att köpa en sådan där blå Revoltec-fläns från GTEK men nu måste jag ju ha en fläkt ikopplad så.
Något förslag om lösning? (något i BIOS eller kanske måste uppdatera BIOS)
August 14, 2001
Äh, spelar roll, tänk all tid datorn står på där du ej är i närheten ändå... chansen att man själv hör pipet och gör något åt d är ändå ej så stor.. inte många såker som använder PC-speaker längre... dock tycker jag det är konstigt du ej kan inaktivera.. kan jag... funkar utmärkt, vet dock ej på denna datorn, nog aldrig gjort nåt åt d, funkat fint ändå 🙂
July 3, 2003
ocz wrote: Hur många bios har du testat?
Tre stycken om vill inte flasha till en äldre version för att kolla.
Frisk wrote: Äh, spelar roll, tänk all tid datorn står på där du ej är i närheten ändå... chansen att man själv hör pipet och gör något åt d är ändå ej så stor.. inte många såker som använder PC-speaker längre... dock tycker jag det är konstigt du ej kan inaktivera.. kan jag... funkar utmärkt, vet dock ej på denna datorn, nog aldrig gjort nåt åt d, funkat fint ändå 🙂
Brukar inte ha på datorn när jag ej är vid den och med denna speaker hör grannarna 😛 Men att det inte ska gå att inaktivera är rätt surt.
1 Guest(s)