January 8, 2002
samma här...
Förresten, Abishai, jag lade märke till att du har ett Soltek 75KAV mobo. Det är så att jag oxå äger ett sådant och kör med XP2000+ på mitt och kyler den med en Thermaltake AX-7 + Titan 80mm <25db, 32cfm, 2500rpm, och får typ runt 50 grader idle och 55 efter att ha spelat Mafia ett tag. Nu är det så här att jag sätt folk med liknande system och likadan kylning, men deras temp är mycket lägre, typ 36 grader idle o 45 full load. Jag har gått om kylning i chassit, typ ett inblås och två utblås (alla av typen Zalman 92mm, 20db, 40cfm @ 7v). Tänkte att du kanske har nått att säga, ett tips eller nån ideé eller en allmän åsikt bara mvh
December 2, 2001
Jag börjar fan undra om ddr är så jävla knäckande mot SDram altså.. i tester, typ sandra och pc mark får inte min andra dator med sdram inte så jävla mkt mindre.
Nu kör jag visserligen snabbaste inställningar på mitt sdram vilket inte mitt ddr ville va me om, men ändå 😕
May 10, 2002
nu sprack ju min kontakt i england nu när han flyttade och då sa han väl upp sig där han jobbade så.. aja, DDR333 512mb hade jag tänkt mig och det kommer det bli också hur som helst 🙂
punkarn89: seriöst vet jag inte, aldrig ens orkat kolla min temp. lr nånting på den här, det är ju ett relativt gammalt MB så den kan ju visa jäkligt fel, ladda ner nyaste bios versionen lr nåt.. btw vad har du för version av ditt MB, finns ju att kolla på moderkortets hörn, vet inte vilket där det står mellan F1-F5, F1 är äldsta och F5 är senaste, så kolla det vettja 🙂
November 22, 2001
Jag kör oxå sd. Förstår inte riktigt allas panik efter bättre datorer. Tycker de flesta spel funkar ganska ok på min dator.
Duron 1200
GF2GTS
384MB sdram
Klart att det kanske hade varit kul att kunna köra lite högre upplösningar, men man behöver ju pengar till annat oxå.
June 3, 2001
Jag kör med DDR.. men å andra sidan sitter jag me världens kanske nördigaste moderkort... en hel jäkla vetenskap att köpa minnen till mitt.. 😡 👿
Minnestyp: -------------- Antal minne:
Ensidigt ECC <----------------> 8
Dubbelsidigt ECC <----------> 4
Ensidigt icke ECC <----------> 4
Dubbelsidigt icke ECC <----> 2
1 Guest(s)