June 14, 2002
Jag har ett
Epox 8K3A+
XP 2000+
IBM 120GXP 80GB
jag vill överklocka så mycket som möjligt genom att höja FSB´n
så jag behöver ett bra minne.
1. vilket ska jag välja?
2. Jag har tänkt köpa en 256MB modul nu och ett nästa månad går det
bra att överklocka med det eller är det bättre att ha en enda på
512MB ?
tacksam för alla svar
December 23, 2000
Nej, tror du skall satsa på 2 st 256mb moduler, bör kunna klocka lite högre än en 512:a, se till så att det är "single-sided". Alltså, bara minneskretsar på ena sidan av minnet.
Som det ser ut nu så verkar det bara finnas ett enda minne att satsa på Extreme DDR.
Kommer att dyka upp litet test av dessa mycket intressanta minne här på NH inom en snar framtid så håll korkgluggarna öppna!!
Edit:
Du hade en XP2000, du får nog se till att låsa upp den för att kunna komma speciellt långt med minnet. Hastigheterna för Extreme DDR börjar iaf inte på en etta! (resten från ni klura på själva)
June 14, 2002
Peter aka [NH wrote: mr Voodoo]Nej, tror du skall satsa på 2 st 256mb moduler, bör kunna klocka lite högre än en 512:a, se till så att det är "single-sided". Alltså, bara minneskretsar på ena sidan av minnet.
Som det ser ut nu så verkar det bara finnas ett enda minne att satsa på Extreme DDR.
Kommer att dyka upp litet test av dessa mycket intressanta minne här på NH inom en snar framtid så håll korkgluggarna öppna!!
Edit:
Du hade en XP2000, du får nog se till att låsa upp den för att kunna komma speciellt långt med minnet. Hastigheterna för Extreme DDR börjar iaf inte på en etta! (resten från ni klura på själva)
Jag hade fått uppfattningen att en 512MB modul är bättre än 2st 256MB
fram till dess jag fick svaret från dig.
Kan du hjälpa mig ? jag är lite förvirrad med ditt svar.
Och en sak till kan jag använda Xtreme PC3000 eller PC3200 på mitt moderkort (Epox 8K3A+)
December 23, 2000
se till så att det är "single-sided".
Nu skiljer det väl inga gigantiska siffror mellan 256:or och 512:or, det finns även ensidiga 512, men jag tror inte att Extreme DDR's är det. Inte de jag har sett iaf, men 256:orna är ensidiga.
Av den anledningen 🙂 Jag är ingen expert på ämnet, men ni anton kan kanske förklara det lite bättre 😀
1 Guest(s)