February 4, 2002
On 2002-05-07 22:41, Njal wrote:
Den väsnas som ett as!
Jag kan inte ha den på 12V.
Nån som vet om man kommer ner i nån respektabel ljudnivå på 7V?
Du får väl kolla https://www.nordichardware.com...../index.php
February 4, 2002
Frågan är ju varför man köper en Delta fläkt om man inte vill köra den på 12volt och få ut maximal kylning med den Och frågan är ju om man verkligen behöver en Delta 120mm som har ett luftflöde på 190cfm Det finns ju andra 120mm fläktar tex Enermax som man kan styra volten på själv Har själv en Papst 120mm som jag kör på 7volt låter knappt nått men räcker lätt i min Aopenlåda
August 18, 2001
Jag trodde inte fläkten skulle låta så mycket.
Jag har inte hört nån 120 delta innan så jag kunde ju inte veta.
Om jag är på lan så bryr jag ju mig inte om den väsnas men när jag är hemma vill jag ju ha den tystare.
OBS! Den är inte till chassikylning utan till en radiator för vattenkylning.
February 4, 2002
On 2002-05-08 23:40, Njal wrote:
Jag trodde inte fläkten skulle låta så mycket.
Jag har inte hört nån 120 delta innan så jag kunde ju inte veta.
Om jag är på lan så bryr jag ju mig inte om den väsnas men när jag är hemma vill jag ju ha den tystare.OBS! Den är inte till chassikylning utan till en radiator för vattenkylning.
Misstänkte nått sånt Folk som köper Deltafläktar vet inte vad dom köper Och ingen levande människa står ut med 59dba som den här låter Dom skriver oftast ut lite värden på fläktarna (ljudnivå osv)så ett gott råd är att titta på det
December 28, 2001
August 18, 2001
Jo, dem låter som in-i-helvete mycket men man tror ju inte att de låter så mycket.
Och hur många av er här är på LAN flera gånger i månader? Alltså får man inte så stor användning av en Delta.
Om jag skulle kunnat skicka tillbaka fläkten skulle jag valt en Enermax 'Barbie' 120mm fläkt som man kan reglera rpm på.
August 18, 2001
hur fungerar det med decibel egentligen.
om man har 2 fläktar som låter 20db st hur mycket blir det tillsammans då?
det blir mindre än 40 va?
för om jag lägger ihop 2 st 120mm papst så låter de ju inte ens i närheten av en 59db Delta. behöver ju 10st papstfläktar för att de ska komma i närheten av att låta..
2 Guest(s)