Delta 70mm på AMD stockkylare|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Delta 70mm på AMD stockkylare
sandking
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 286
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 1, 2006 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Hittade detta engelska forum där en frågade om fläkten på AMD stockkylare. Är det en sådan fläkt jag har på min 3500+ winchester?
"Okay for anyone interested I found out its a Delta fan. Max 4300rpm, 37.54cfm and 38.5dba". Skulle det inte vara bättre att göra en egen adapter från 70->120mm eller från 70->80mm och sedan köpa en 80->120mm's adapter som man sedan tar stoppar på en adda eller liknande fläktar som kan kyla bra och med låg ljudnivå. Vet ni någon fläkt som inte låter så mkt + har mer än 39cfm (jämfört med adda)?

http://forums.whirlpool.net.au.....8#r7555818

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1037580
May 1, 2006 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är inte garanterat att du har en Delta på din fläns. Det kan vara Nidec eller nånting annat också. Du gör nog bäst i att plocka av fläkten och kolla efter innan du ger dig på nånting.

Annars är det garanterat billigare att köpa en t.ex. Thermaltake Venus (och bättre!) än två fläktadaptrar + dyr fläkt. Venusen kostar 200 spänn och är en ordentlig favorit hos mig. Däremot står den arbetslös för tillfället, men om du inte ska klocka übermycket duger den alldeles fint.
Ställbar fläkt förresten, från knäpptyst till armé av dammsugare, ungefär.

sandking
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 286
1037598
May 1, 2006 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Det är inte garanterat att du har en Delta på din fläns. Det kan vara Nidec eller nånting annat också. Du gör nog bäst i att plocka av fläkten och kolla efter innan du ger dig på nånting.

Annars är det garanterat billigare att köpa en t.ex. Thermaltake Venus (och bättre!) än två fläktadaptrar + dyr fläkt. Venusen kostar 200 spänn och är en ordentlig favorit hos mig. Däremot står den arbetslös för tillfället, men om du inte ska klocka übermycket duger den alldeles fint.
Ställbar fläkt förresten, från knäpptyst till armé av dammsugare, ungefär.

Okej, jag har haft lös fläkten ett tag sen och om jag inte minns fel stog det avc eller avd typ. Alltså jag behöver inte en ny kylare för mina idle + load temps är mkt bra (stockkylaren) utan jag tänkte bara en liten mindre ljudnivå, alltså 16dB 39cfm istället för 38dB och 39cfm. Men jag ska ta och titta in thermaltake venus fläkten, men hur stor är den? Och ligger den nära adda fläkten i cfm och dba?

EDIT: Hittade denna länk, ser ut att vara kylaren jag har http://www.avc.com.tw/products.....00C001.htm

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 380
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL