May 24, 2001
Jag har en delta 60mm smo låter 46 eller nått sånt o det är fan ingen dålig volym o jag kan tänka mig att det inte blir bättre på dom lite större fläktarna. Men ska du ha prestanda så ska du köpa den direkt för det är ett f-ns flås i den, gillar du sedan inte volymen så säger jag som förra talare att sänka volten till 7
On 2001-09-15 11:08, CreaTioN wrote:
Är tänkt att jag skall skaffa mig en sådan
fläkt till min Swiftech MC462-A.Står man ut med ljudet!??
Jag har inga krav på att det skall vara knäpptyst men står inte ut med något ovanligt högt surrande!
Så!, vad tror ni!! 😕
Jag vet inte vilken 80mm Delta fläkt du menar men det finns ju en 49db variant på kylning.com.. Men ärligt talat har jag svårt att se hur man skulle överleva med det oljudet.. Så minst max 7v tror jag.. 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
March 17, 2001
Jag vet inte vilken 80mm Delta fläkt du menar men det finns ju en 49db variant på kylning.com.. Men ärligt talat har jag svårt att se hur man skulle överleva med det oljudet.. Så minst max 7v tror jag.. 😀
Ja den från kylning.com är det!
(4900 RPM, 69 CFM, 49 dB)
Föresten, var hittar jag "andra" Delta 80mm fläktar någonstans!?
(har kollat på Tj computer, Datorbutiken, G-Tek, Komplett.se)
Anledningen till att jag skall måste skaffa en "Delta 80mm" är för att min nuvarande "Titan 80mm" (2500 RPM, 37 CFM, 29 dB) inte räcker till för att kyla min 1,33Ghz AMD,,,
On 2001-09-19 08:23, CreaTioN wrote:
Ja den från kylning.com är det!
(4900 RPM, 69 CFM, 49 dB)Föresten, var hittar jag "andra" Delta 80mm fläktar någonstans!?
(har kollat på Tj computer, Datorbutiken, G-Tek, Komplett.se)Anledningen till att jag skall måste skaffa en "Delta 80mm" är för att min nuvarande "Titan 80mm" (2500 RPM, 37 CFM, 29 dB) inte räcker till för att kyla min 1,33Ghz AMD,,,
Den fläkten ska räcka gott till din processor om du kör den i 1.33Ghz! Vad har du för volt på processorn? Det kan vara att den inte blivit helt rätt monterad och det därför inte är önskvärd prestanda.
Tekniknörd som gillar att träna.
March 17, 2001
Nu har jag fått Deltan iallefall och har prövat att både köra i 7 och 12v.
Min slutsats är att i 12v så står man inte ut särskilt länge med ljudnivån men däremot i 7v är den absolut inte högjlud av sig!
Titan fläkten räcker precis till på vintern men när det sedan blir sommar så stiger temperaturen så pass mycket så processorn blir instabil.
June 15, 2001
nån som vet varför mitt nätagg låter som f*n?
jag har ett aopen nätagg 300w med noise-killer, men jag har märkt på senare tid (sen jag började köra resterande fläktar på 7volt) att nät agget låter som bara den, ungefär samma ljud som när man håller för handen mot en fläkt så den inte "får luft" o börjar låta väldigt mycke, jag har för övrigt flytta upp nätagget i min aopen hq08 case så den sitter där 80mm fläktarna satt förut
1 Guest(s)