April 8, 2001
allså det är rätt onödigt att lägga ut så mycket pengar på kylning...klocknings tillbehör!.....det är ju ändå inte nån större skillnad! dem flesta av er har ändå inte nån större användning av en dator som är snabbare än 800MHz!....vad är mening med det hela...man surfar ju bara och lyssna på musik...dem flesta program kräver inte mer heller!......DET HELA ÄR RÄTT MYCKET SLÖSERI MED PENGAR OCH TID!...man kan knappast kalla det hobby heller!!!hehehehe
[ Detta inlägg ändrat av xero 2001-06-26 21:55 ]
March 6, 2001
Det kanske inte i alla lägen är en ekonomisk smart att klocka sin prolle när man måste lägga ner stora pengar på kylning.
Men inse, detta är en hobby och gillar man att hålla på med detta så finns det inga gränser hur mycket slant man kan lägga ner på detta.
Sen så gillar ju killar som alla vet så att jämföra saker..
Snabbast, störst 😀
June 3, 2001
Fördelen om man köper den snabbaste/nyaste processorn är ju att den "håller längre" dvs efter 1-2 år så kan man fortfarande spela dom spel som kommer ut, som du kanske vet så blir ju spelen mer och mer avancerade. Men sen att lägga ut en massa pengar på att kräma ut några få Mhz kan ju ses som lite onödigt, själv lägger jag numera mest pengar på att få burken lite tystare
April 8, 2001
2001-06-26 20:21, skrev [NH]Axzell:
Då förstår jag inte varför du sitter här och snackar....
Detta är en hårdvarusida med inriktning överklockning...
öööööhhhhhh för att veta vad som är meningen med det hela.....jag har själv klockat min.... och den låter som ett jetplan...men fattar ändå inte meningen med det hela...det som är coolt är ju att modda!!!
Jag tycker verkligen det är lönt att överklocka sin processor!
För det första så kan man vara nöjd över att man har pröjsat mycket mindre för sin prolle än vad man hade fått göra om man köpt en lika snabb.. Sedan så ycker jag det gör stor skillnad i prestanda!
Jag sitter en hel del med Photoshop t.ex och jag märker grym skillnad mellan min p3 700 orginal och när den kör i 966Mhz..
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)