May 27, 2001
Nej, det har jag inte....men som med allt annat kan man ju diskutera nyttan...som exempel kan man ju fråga sig varför vissa personer vill ha bilar som går över 150 km/h om man ändå inte får köra snabbare än 110 km/h på svenska vägar?
Allt är relativt...huvudsaken är väl ändå att man finner det man sysslar med roligt och intressant....eller?
[ Detta inlägg ändrat av Nierd 2001-06-26 23:02 ]
May 27, 2001
Jodå, visst kör jag över hastigheterna.
Men det var inte riktigt det jag ville komma fram till. Utan att även om man inte har användning för allt så lägger man ner pengar på sånt som intresserar en själv. Och samma sak är det med överklockning. Det är ett intresse som jag och många andra här i forumet har...och fritidsintressen kan som du kanske vet kosta endel. Men vad spelar det för roll om man gillar att ägna sig åt sånt?
Om du festar varje helg kostar det också pengar...det handlar helt enkelt om vad man väljer och lägga sina pengar på för saker...
May 28, 2001
Jag ser det som en hobby. Att "pula" (missuppfatta inte det ordet, hehe) är mycket rogivande och varje gång man slår sitt personliga rekord i diverse benchmark problem så får man ju en glädjekick! Att överklocka är lönt, speciellt om man gillar att spela spel. Värmeproblem går att lösa på billiga sätt men då kanske det inte ser så snyggt ut, det beror ju på vad man har. Läste om en kille som bodde på landet i USA och hade ett utrymme under huset som var kallare på sommarn och varmare på vintern: alltså alltid en jämn temperatur. Då borrade han hål i golvet och dror en slang med en luftpump i som direkt plåste och ventilerade processorn. Lite jobb - men billigt!
En dag kom det dock en råtte el. dylikt o fastnade i röret så då fick han byta ut det, han tyckte att det blev o lukta lite unket
2 Guest(s)