December 19, 2000
November 4, 2001
October 10, 2001
On 2002-05-26 02:16, Bostongurka wrote:
Jag har gjort min kylfläns av en pann-biff och den kyler väldans bra,Men det var svårt att fästa fläkten på biffen men som flat-erik säger går det så går det.
Du har inte prövat med smältost som kylpasta? Flyter ut jämnt och fint, dessutom luktar det gott!! 😀 OBS! Detta är VÄLDANS seriöst gubbar 😀 "Den som söker han letar"
February 19, 2002
On 2001-12-22 01:44, Iwin wrote:
men era duma j**lar o vi villha en kall dator så kyl den med is! funkar asbra!
ta bort allt vad flektar heter och kylfläns o skit so tar du massis eller snö lägger i en påse och proppar in i datorn!funkar skitfint.. fick ner min proccesor till 2 grader
Klyftig kille! Inte lite riskabelt att "proppa" ner en kasse med snö i datorn? Förr eller senare smälter den ju och plastpåsar har en tendens att läcka...
February 11, 2001
Intressant intressant intressant att läsa.
Men alltså. Diamantpulver är ju helt OK. Det är ju inte så jädrans dyrt heller. Varför inte pressa en kylflänsbas av diamantpulver kanske? Resten koppar och alu eller något av dem.
Industridiamant är ju inte så väldigt dyrt så det är ju självklart en källa.
Och som sagt. Lägg ner era oseriösa inlägg innan vi blir "#/%¤"½ !
May 20, 2002
On 2001-12-22 01:44, Iwin wrote:
men era duma j**lar o vi villha en kall dator så kyl den med is! funkar asbra!
ta bort allt vad flektar heter och kylfläns o skit so tar du massis eller snö lägger i en påse och proppar in i datorn!funkar skitfint.. fick ner min proccesor till 2 grader
http://w1.855.telia.com/~u8552.....ylning.htm
Jo en sak till... --> Idiot
/toPic
April 21, 2002
Koppar korriderar snabbt om det utsätts för extrema förhållanden.. Dvss stora omgivningsförändringar t.ex temperaturväxlingar (möjligt om man kör Intel processorer), klimat förändring (hälla Öl i datorn, ej att rekommendera).
Men som sagt. Coppar är väl det bästa valet om man vill spara pengar samtidigt som man får en hyggligt bra Kylfläns. Dock skulle jag rekommendera en aluminium fläns med koppar bas. Då tar den upp värme bra och leder bort bra också.
Enbart koppar i en fläns leder inte bort värmen så bra..
2 Guest(s)