Digitaldoc2|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Digitaldoc2
skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 25, 2004 - 10:25 am
sp_Permalink sp_Print

Jag håller på att göra upp med en kille om att köpa en Digitaldoc2 fläktkontroll. Nu vill jag veta lite för/nackdelar samt vad ni tycker att en knappt använd sådan är värd?
/
Skinner

MagnusT
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 68
805321
December 25, 2004 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad för funktionalitet vill du ha ut av en fläktkontroll? Vill du se massa info på displayen? Vill du kunna ställa larm? Vill du låta temperaturerna från sensorerna kunna ändra fläkhastigheterna lite grovt vid några olika omslagtemperaturer? Vill du kunna styra alla utgångar mer exakt ? Vill du ha en tjusig panel där du kan byta färg på bakgrundsbelysningen? Vill du kunna läsa data och ställa in fläktkontrollen via ett program i windows tex? Vill du kunna få ut temperaturer, fläkthastigheter och larm på en websida?

Osv... Sen är det bara o läsa manualen noga.

Digidocarna är bra men det finns många andra "automatiska" fläktkontroller som verkligen inte lever upp till sina säljtexter, speciellt när det gäller automatikmöjligheterna. Så läs det finstilta i manualen, även Digidocens manual alltså innan du handlar! 😛

skinner
Member
Medlem
805396
December 25, 2004 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok men hur läser jag manualen när jag inte har köpt den? Samt är det någon som äger en och kan berätta lite om vad dom tycker om den. Saknar den några grundläggande funktioner?
/
Skinner

MagnusT
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 68
806003
December 26, 2004 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: Ok men hur läser jag manualen när jag inte har köpt den? Samt är det någon som äger en och kan berätta lite om vad dom tycker om den. Saknar den några grundläggande funktioner?
/
Skinner

Lär ju finnas en PDF på nätet?

EDIT: ....letade lite:

http://www.macpower.com.tw/fil.....al/dd2.pdf
:bok: Ooops, jag läste igenom manualen :-# Du får inte ha höga krav på funktionalitet inte... 🙄

skinner
Member
Medlem
806090
December 26, 2004 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag börjar också tveka. Man värkar ju inte ens kunna ställa in hur fort fläktarna ska gå! Vad är det som saknas på den som brukar finnas på dyrare varianter?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 67
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL