March 14, 2001
Borde de inte vara lika bra med ett diskmedel
som ex Yes (smygreklam) istället för waterwetter i ett
vattenkylningssystem?
Waterweeter innehåller säkert samma typ av "tvål", som
minskar ytspänningen, som i vanligt diskmedel...
Och man kan ju välja ett som inte skummar jätte mycket...
Sen tänkte jag om glykol minskar ytspänningen, men
har för mig att det inte gör det!
PS: nån som vet vad waterwetter innehåller..??
June 28, 2001
ehm, glykol tar ju död på bakterierna oxå, och är förmodligen giftigare än yes.
och det är framförallt framtaget för att förhindra att vattnet ska frysa och döda algerna.
yes är gjort för att tvätta tallrikar med.
waterwetter är typ nån billig kopia på glykol som säljs dyrt för att lura alla noobs.
March 14, 2001
ska kolla lite nu nån dag om det är nån skillnad... ska nog prova med diskmedel oxå! behövs ju inte mycket för att ytspänningen ska bli mindre.
Edit: Om ni vill veta så är mitt vattenblock så gott som färdigt nu!
Ska blästra lite i morrn sen så!! har endast 3D bild nu! Här
November 5, 2002
martin_gottfridsson wrote: btw, jag kör högkoncentrerar spolarvätska i mitt system nu, funkar fint
Jo det kan väl funka det med... Som med en massa annat.
Fråpgan är juh bara vad som är bäst egentligen.
Jag tror nog mest på vanlig allmänn bilkylarvätska. En väl beprövad vätska 😀
March 14, 2001
det där med spolarvätska har jag funderat på oxå..
Men egentligen den enda anledningen till att man häver saker i vattnet är väl att man vill ha mindre ytspänning och minska beläggningar?
alltså borde batterivatten + glykol (+) nån som minskar ytspänningen kanske, vara tillräckligt... Man/Jag skiter alltså fullständigt i WaterWetter...
December 2, 2001
Fackamato wrote: [quote=YemanCool]Jag har kört med helt vanligt kranvatten i mitt system i över ½ år nu utan att byta det eller något och det fungerar fortfarande fint så varför hälla i massa miljöfarlig gucka ?
det blir inte kul att smaka pa det vattnet sen :D:D:D:D:D:D:D
HAHA är iofs sant 😉
June 28, 2001
YemanCool wrote: Jag har kört med helt vanligt kranvatten i mitt system i över ½ år nu utan att byta det eller något och det fungerar fortfarande fint så varför hälla i massa miljöfarlig gucka ?
jag får nog hålla med lite där, jag har kört med kranvatten i över 1 år och det har luktat lite alger några gånger men då är det bara att byta vatten, har funderat på att ha glykol i men så har det inte blivit.
blir det belägg o skit i blocken så finns det ett fint frätande medel man geggar i som man vanligtvis använder till att ränsa avlopp med.
det ryker om man får det på huden !
1 Guest(s)