November 30, 2003
I mitt bios (mobo ECS, K7VTA3) finns ingen möjlighet att höja multiplern på min 2000+ som är köpt i maj förra året. Det var väl innan dom började låsa dom?
Är det Bios:et som är mindre överklockningsvänligt eller?
Det som går att ändra är "cpu clock", är detta samma som FSB?
Hittar nämligen ingen FSB att ändra heller.
February 3, 2003
Det beror helt på vilken 2000+ du har, samt om du har ett nforce2 moderkort eller inte.
Du förstår 2000+ finns i 2 versioner, Palomino och Thouroghbred.
Är det en palomino så är den låst (går att låsa upp med silver lack).
Är det en Thouroghbred så är den med låst, fast den är upplåst på ett nforce2 moderkort.
Hittar du inget med multiplier i bios så är troligen fallet så att du inte kan ändra den bara. För att moderkortet inte har den funktionen.
Och angående det du sade att det var innan dom låste dom så är det Barton cpuerna du tänker på 🙂
Hoppas du förstår. Men det verkar som ditt moderkort helt enkelt inte kan ändra multiplier fast jag har inte testat ditt moderkort, så kanske någon annan här på forumet vet något om det.
cpu clock är troligen detsamma som FSB. Vilket värde har den?133,166?
February 12, 2003
LLL wrote: Jo cpu clock står i 133.
Hur vet man vilken kärna man har? Har titta i wcpuid, norton system works mm men inte hittat det.
Rent fysiskt måste du kolla det... Om coren är rektangulär är det en palo, (har jag för mig) och om den är fyrkantig så är det en t-bred. (KAN vara tvärtom.)
1 Guest(s)