February 3, 2003
haha jag vet inte vart jag ska lägga denna tråden om den ska ligga i överklocknings delen eller i preformance center delen. 😛
Tänkte bara undra om det är någon som vet någon annan som fått upp en låst barton 2500+ över 2,7ghz med luft kylning? 😛
För det gjorde jag precis 😛
[Image Can Not Be Found]
Ni får ursäkta att jag skryter lite men jag var bara tvungen. Fan vilken adrenalinkick! Och NEJ den är inte stabil men jag arbetar på att få den det. Måste fixa vdd och vdimm modd samt byta cpu fläkten.
Ha en godkväll med mycket OC allihopa! 😀
February 3, 2003
slafs_ : Det är moderkortet som stoppar 😛 Brist på VDD och lite på kylning 😀
Dadde : Jaa dom var mycket fina 🙂 Gick över förväntningarna faktiskt... Men jag måste ha mer Vdimm...2,9V räcker inte för dom..Dom är super pi stabila tills mellan 231-235FSB i 2-2-2-6 men sedan måste man dra ner lite 🙂 Tackar 😀
February 3, 2003
AMD_RULEZ wrote: [quote=LorD_Kvadd]Dehman : Jag vet inte tror den stog på 44 grader, litar inte på det.
Inte en janne...:D
Men hörru, grabben, nu är det såhär, va, att du inte knäcker mig procentuellt...:bgrin:
hahahahahahaha nej kanske inte 48% är inte fy skam iaf 😀 men din duron klock är mycket fin den med 😀
February 4, 2002
LorD_Kvadd wrote: Arne Anka : Det värmde en haha. Ska försöka klara 250fsb men jag vet inte. Vet du vad det högsta resultat en låst barton 2500+ på luft är?
Slafs_ : Hahaha jag kan inte få låna det? 😛
Blaxxor : Ska kolla upp det strax 😛
EDIT!: 4500+ ca.
Om du klarar fsb250 eller inte har förmodligen inte med processorn att göra snarare moderkort/minnen
February 3, 2003
Arne Anka wrote:
Om du klarar fsb250 eller inte har förmodligen inte med processorn att göra snarare moderkort/minnen
Jag fick precis tag i ett par Corsair XMS 3200 BH-5 så minnena är inga problem. Det är bara minnes spänningen och chipset spänningen som är för låg..Ska se om jag kan få tag i lite pottar och lödtenn så ska jag se om jag kan fixa en eller 2 moddar.
February 4, 2002
LorD_Kvadd wrote: [quote=Arne Anka] Om du klarar fsb250 eller inte har förmodligen inte med processorn att göra snarare moderkort/minnen
Jag fick precis tag i ett par Corsair XMS 3200 BH-5 så minnena är inga problem. Det är bara minnes spänningen och chipset spänningen som är för låg..Ska se om jag kan få tag i lite pottar och lödtenn så ska jag se om jag kan fixa en eller 2 moddar.
Krämar du på med 3,2-3,3v så borde inte fsb250 vara några problem
3 Guest(s)