September 18, 2002
Hum....har ett MSI K7N2-VL moderkort och 2 st 256 Mb DDR400 Twinmos moduler till detta. Har testat att sätta dessa 2 moduler på alla olika DIMM platser och har letat i manualen efter hjälp.
Tyvärr visar det fortfarande singel-channel av någon anledning.
Nån som vet vad jag ska göra för att få igång dual-channel?
September 18, 2002
March 11, 2003
kwansa wrote: Det är bara morderkort med Nforce2 400 ULTRA som stödjer D-C....inte Nforce2 400 som t.ex a7n8x-x har.
Njae, så är det nog inte. Mitt gamla NF7-S 1.2 hade inte ultra-chippet, men det stödjer dual. Funktionen finns i alla nforce-chip, men det är moderkortstillverkaren som väljer ifall de skall kosta på kortet den extra funktionen, har jag för mig.
September 18, 2002
May 10, 2003
denstore wrote: [quote=kwansa]Det är bara morderkort med Nforce2 400 ULTRA som stödjer D-C....inte Nforce2 400 som t.ex a7n8x-x har.
Njae, så är det nog inte. Mitt gamla NF7-S 1.2 hade inte ultra-chippet, men det stödjer dual. Funktionen finns i alla nforce-chip, men det är moderkortstillverkaren som väljer ifall de skall kosta på kortet den extra funktionen, har jag för mig.
Japp det stämmer n7-s har haft stödet hela tiden va jag vet :). Har ett nf7-s 1.2 också som ja kör dual med.
1 Guest(s)