October 6, 2002
tråkigt nog så är det fortfarande samma mängd luft som förflyttas.....
Det låter också mer som några redan påpekat..
fördelen är väl om du har en slk-fläns som är ganska trång är att lufttrycket från fläktarna nära nog fördubblas... och därför kommer kylningen bli bättre..
Hur mycket kan jag dock inte uttala mig om!
December 27, 2003
En "stor/snabb" fläckt presterar bäst.
Monterar du 2 fläcktar på varandra med samma prestanda, så blir det som sagt kaka på kaka,
Monterar du 2 olika fläcktar, så kommer den ena, antingen trycka mot den andra, eller blåsa mot den andra, som inte komemr klara att transportera bort luften. Så, det blir en flaskhals,
Om du däremot bygger en form av "Y-Strut", och monterar 2 fläcktar som suger genom basen på struten, upp genom var sin trat, som ett "Y". så blir det en annan "femma att tänka på"
Mvh ZejtaN
October 13, 2003
Har faktiskt testat, boltade fast den första och med tejp fäste jag den andra.."ghetto".
Den ena fläkten behövde inte ens vara på om den första spann i över 3000 RPM för då dras den andra med..märkte 2-3 grader temp drop som bäst frågan är dock om inte flänsen jag testade med(Whisperrock shitten) inte var för grov för att ta nytta av mer luftflöde. Fast det kan ju vara bra säkerhet för då har man ju alltid en extra fläkt ifall den andra lägger av..fast pallade inte vibrationerna så jag kör inte så längre. :cy:
2 Guest(s)