November 7, 2002
jag har tröttnat på värmen på min cpu som e alldeles för varm... har en tt silent viking på 21 db som snurrar ca 2200 rpm.. om jag skulle sätta en till 80mm över den så att det e 2 fläktar sen flänsen skulle den blåsa mer eller skulle fläktarna bara ta ut varandra? hade tänkt köpa en kraftigare fläkt när jag orkar och får in pengar.. 🙂
May 14, 2001
July 17, 2002
BeaN wrote: jag har tröttnat på värmen på min cpu som e alldeles för varm... har en tt silent viking på 21 db som snurrar ca 2200 rpm.. om jag skulle sätta en till 80mm över den så att det e 2 fläktar sen flänsen skulle den blåsa mer eller skulle fläktarna bara ta ut varandra? hade tänkt köpa en kraftigare fläkt när jag orkar och får in pengar.. 🙂
Fläkten med lägst luftflöde bestämmer takten så att säga. Det blir alltså inte högre tryck för att du sätter på en till.
Men en Delta vore verkligen inte fel. Jag har två. =)
January 1, 2003
BeaN wrote: jag har tröttnat på värmen på min cpu som e alldeles för varm... har en tt silent viking på 21 db som snurrar ca 2200 rpm.. om jag skulle sätta en till 80mm över den så att det e 2 fläktar sen flänsen skulle den blåsa mer eller skulle fläktarna bara ta ut varandra? hade tänkt köpa en kraftigare fläkt när jag orkar och får in pengar.. 🙂
Köp Papst! Delta låter alldeles för mycket.
2 Guest(s)