February 12, 2002
Jag hade införskaffat en ny dator ( ett år sen snart )
--
Amd XP 2000+
512 ram
GF 3 ti 500
--
Å fick 4750 med det systemet...
Jag blev ju väldigt förgrymmad av det så jag satte igång å byta drivrutiner..
Men när allt var bytt så hade scoren bara höjts ett par ynka poäng!
Allt syntes vara förbi när jag kom på ideén att flasha bios.
Och efter en mödosam 10 minutare så var det klart och jag satte igång 3D-Mark för att än en gång kolla grafik kapaciteten hos min dator och fick till förvåning se att den var nästan fördubblad. jag hade fått just under 8000 poäng!.
Är det vanligt att Bios kan göra sån skillnad? 🙄
Hur som helst kom det som en glad överaskning och kan kanske vara ett tips till andra som har försökt allt. :blink:
November 4, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Jag hade införskaffat en ny dator ( ett år sen snart )
--
Amd XP 2000+
512 ram
GF 3 ti 500
--
Och efter en mödosam 10 minutare så var det klart och jag satte igång 3D-Mark för att än en gång kolla grafik kapaciteten hos min dator och fick till förvåning se att den var nästan fördubblad. jag hade fått just under 8000 poäng!.
Hur som helst kom det som en glad överaskning och kan kanske vara ett tips till andra som har försökt allt. :blink:
Du hade antagligen inte vissa mycket prestandahöjande funktioner i gamla BIOS aktiverade som standard. Detta var nog fallet med den nya. Gå igenom dina BIOS inställningar och aktivera allt sånt krimskrams, det borde heta nåt med AGP.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
June 4, 2001
Under 8000??? hmm skumt lågt.. vet en kompis som får över 85xx med ett ti200kort..
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Jag hade införskaffat en ny dator ( ett år sen snart )
--
Amd XP 2000+
512 ram
GF 3 ti 500
--
February 12, 2002
Vad ska jag göra för att få mer då?
Jag visste att de var lågt men jag visste inte att det var jätte lågt...
Kom gjärna med en massa tips!
Osså kan ni gå hit och hjälpa mig med det här!! :blink:
https://www.nordichardware.com.....db1d5f5bbd
Vet inte riktigt hur allt ska vara här i världen.
------>
Jag får dryga 9k om jag kör low ditail och allt på lägsta
Och jag får ca 8k om jag kör 1024*768 32 bit color, compressedtextures, 24 bit Z-buffer och ingen antilasering.
En lite knepig sak är att jag inte har nå ljud även om jag inte har disablat det. 😕
Och det 16'onde testet kan jag inte göra för då avslutas 3Dmark.
(är det nå test som kräver ett splitter nytt kort eller)
Förresten så kör jag Demoversionen av 3D mark 2001 alla andra kanske kör fullversionen av 2002 eller nå sånt (vad vet jag).
March 27, 2002
Hehe...då kan jag vara rätt stolt!
Kolla Signen på mitt system.
10008p - i 3DMark 2001SE 330.
DE E INTE FYSKAMM MED DEN BURKEN!
fatta va glad ja blev, 10.000 känndes ju omöjligt från börja.
helt oklockat gav systemet ca. 6200p, efter tweak 10000! de e rätt bra!
jag har lixom inte gett mer än ca. 5000kr för den å för de pengarna e den toppen. kan typ köra FULL DETAIL i alla spel. å då kan man va nöjd! å me tanke på att moderkortet är 3 år gammalt! men efter fett me modd så e ja nöjd! spinx
February 12, 2002
Läste lite på "3Dmark med oklockad dator"
:arg:
Och med tanke på de och att min dator är helt oklockad är väl inte mina 9000 poäng så dåligt? 😕
February 4, 2002
sibbor wrote: [quote=Starscream]8xxx är väl fruktansvärt lågt?
jag får 10500 med xp1800+ 256 pc2100 och gf4 ti4200 64mb
Vad tror du då att jag kan förvänta mig av ett Ti4200 (128MB) på min P4 2.0 med 512MB 266MHz DDR? ~10k?
Jo visst borde du ta 10000p Med min XP2400 som ligger på exakt 2000mhz precis som din P4 och mitt Ti4200 ligger jag på 12581p oklockat Men det är lite skillnad på Pentium och Amd till Amds fördel
1 Guest(s)