February 21, 2003
Magn0lia wrote: kan jag uppfattas som dum om jag köper kylning för 8000 pix, prometeia till cpu och vatten till graffe och nb...
Tänkt exakt samma kylning. Men så är ju det ju dyrt och prommen låter ju alldeles för mycket (>35db).
Men ska man köpa sig en dator för att extremklocka så finns ju inget annat alternativ hehe :bgrin:
Förresten, varför inte köpa 2 prommar och modda ena munstycket så det passar GPU:n också 😀
October 15, 2001
Om köpet av kylning gör så att du inte har råd att uppgradera resten av datorn för en längre tid framöver så tycker jag det är dumt. Visst kommer du att kunna pressa max ur det grejer du har nu. Men om ett år kommer man ju som alltid kunna köpa t.ex. en CPU som går snabbare en din super kylda ett år gamla CPU, för inga stålar alls. Så har du ont om pengar så tror i alla fall jag man tjänar i total prestanda över tid genom att uppgradera oftare med billigare grejer.
Men detta rör ju bara ren prestanda. Gillar man överklockning som hobby eller ”sport” så blir det ju en annan sak. Då gäller inte max prestanda över tid, utan max prestanda ur varje enskild pryl. Då är ju en Promme det bästa alternativet i dagsläget.
August 17, 2001
JuLmUnD wrote: [quote=Marquzz]Nä, det är ju hur smart som helst!! Hade jag haft de pengarna hade jag sprungit och köpt det direkt utan tvekan, är student och har tyvärr inte så mycket stålar 🙁
Var fick du din dator ifrån då? 😀
Sälja en grej, lägga ett par hundra emellan och köpa ny grej, och göra det typ en gång i månaden, då kan man hålla sig på en uppgraderad nivå 🙂 Men att lägga ut över 6k på en promme sådär på en gång går inte direkt...
2 Guest(s)