November 22, 2001
Hej!
Jag har en Duron 1200 och undrar lite över hur mycket man brukar få upp dem i?
Jag vet att man kan testa, men saken är den att Jag har kört den på 1344mhz med 112mhz FSB, men nästa steg är 133mhz buss och det blir typ 1600mhz. Låter lite mycket eller?
Sen undrar jag om L1-bryggorna. I de guider jag läst finns bara 4. På min processor sitter det 5st. Testade en gång att rita på allihop, men då blev allt bara svart när jag startade datorn.
November 22, 2001
Så kan man ju inte resonerara. eller?
Det skulle betyda att eftersom jag kunde köra min celeron 366 i 550 (50% ökning) så skulle en celeron 533 klara 800mhz. Men det gör den inte ens med vattenkylning.
Det är ju olika kärnor på en 800 (spitfire) och en 1200 (morgan).
Problemet är att jag inte får upplåsningen att funka. Då hade jag kunnat sänka multipeln och köra med 133 buss eller högre. hoppas jag iaf.
September 28, 2002
Vet inte hur det är med morgan kärnan på din Duron,men om där är dom typiska "nersänkningarna" som finns på XP antar jag att du fixat till dom innan du connecta L1 bryggorna 😛
Sedan är det oerhört viktigt att du ser till så att dina "streck" inte rör vid varandra,mellan bryggorna.Detta vet du säkert redan,men ville bara upplysa om det ifall någon inte visste! :bok:
September 28, 2002
November 22, 2001
Jag har ett QDI Kinetiz 7E-A (KT133A)
Det finns inga sådana där nedsänkningar som Xp'n har.
(du menar dem man ska limma igen antar jag?)
Jo, jag tyckte att jag var jäkligt nogrann när jag ritade.
För att göra saken värre är min kylfläns jäkligt jobbig att ta loss.
räcker det om man lägger den på för att testa? och håller i den kanske?
1 Guest(s)