July 19, 2002
Wolfie wrote: Klocka lite försiktigt och se hur långt du kommer. Dra inte upp den till 133 på direkten. Det är iaf min åsikt!
du förstår, jag har inte sånt i bios (där kan jag just nu ändra från 100 till 132) för att jag har en sån där plupp (vad dom nu heter) på moderkortet som jag kan ändra från 100 till 133mhz FSB.
January 9, 2003
gurk_burk wrote: [quote=Wolfie]Klocka lite försiktigt och se hur långt du kommer. Dra inte upp den till 133 på direkten. Det är iaf min åsikt!
du förstår, jag har inte sånt i bios (där kan jag just nu ändra från 100 till 132) för att jag har en sån där plupp (vad dom nu heter) på moderkortet som jag kan ändra från 100 till 133mhz FSB.
Ok, tänkte bara för du skrev att du hade 109 FSB i en annan tråd nyss. Kanske bara var jag som missuppfattade men...
March 5, 2002
Deimoz wrote: Du kan höjja spänningen till 1.85v och köra i 133mhz fsb + att du har litte bra kylning! Spänningen ökar man genom att rita med blyerts mellan några prickar på cpu:n vet inte exakt hur men det var nån som skrev det på forumet och ja har sett det på nån site..
jaha... jag trodde att man LÅSTE UPP processorn genom att rita på den? ändra volten gör man genom bios eller moderkortet.... (eller genom att modda moderkortet) :bgrin:
May 31, 2002
Deimoz wrote: Du kan höjja spänningen till 1.85v och köra i 133mhz fsb + att du har litte bra kylning! Spänningen ökar man genom att rita med blyerts mellan några prickar på cpu:n vet inte exakt hur men det var nån som skrev det på forumet och ja har sett det på nån site..
😀
Det är faktiskt ganska roligt att du har nästan 300 posts på ett hårdvaruforum som detta och inte vet vad blyertstricket är. Men men, alla kan inte ha stenkoll på allt 🙄
October 22, 2002
:bok: 😮
Vad babblar ni om??? Klart att han kan höja vcoren på processorn... jag höll själv på och meckade med det för ett tag sedan. Det gäller att han förbinder alla L7-bryggorna. Jag höjde min till 1,85 volt, sedan höjde jag FSB till 133 med en jumper på moderkortet. Det gav 1064 mhz, men datorn hade svårt för att boota upp, oavsett inställningar i bios. När jag ställde datorn vid fönstret i kraftig vinterkyla kom den längst: ända in till skrivbordet, sen blev det blåskärm. Jag försökte att sänka multipeln till 7 genom att dels förbinda några och skära av en brygga med en mattskärare, men jag lyckades inte. Då hade jag kommit upp i 930 mhz nånting... Men ärligt talat: Jag ville ju köra multipeln på 8 ändå och FSB 133 för att känna att man gett datorn en rejäl omgång.
Så efter detta laddade jag hem ett program som ändrar FSB under Windowsmiljö, men datorn hängde sig vid varje tillfälle, oavsett hur låg FSB jag satte(provade från 130mhz nånting och neråt)... hmm fick in och mecka i felsäkert läge ett par gånger. Men men fick annat för mig sen...
Jag startade en tråd för ett tag sedan där jag fick tips: https://www.nordichardware.com.....e30420f509
Länken till sidan hur du ska göra för att ändra vcore/fsb etc. på duron processorn: http://www.ocinside.de/index_e.....stors.html
Har för mig att FSB programmet under Windowsmiljö som länkades i min tråd inte funkade. Hittade ett annat Speedfan eller Speed-nånting...
January 10, 2003
Jag körde min Duron 800 först i 145 x 5,5 (auto med mitt moderkort när jag hade öppnat CPU) sedan började jag experimentera lite.. som mest körde jag den i 177 x 6 = 1062 Mhz.. fungerade helt ok.. gick upp 10 grader från 39 till 49.. hade iofs en 1,2ghz fläns. iofs bara en coolmaster men det fungerade.. Hade ett MSI KT3 Ultra2 moderkort...
men jag kunde inte öka klockfrekvensen mer.. då började den kaika ur, det var därför jag fick sätta ner den till 6.
May 31, 2001
Fackamato wrote: [quote=Deimoz]Du kan höjja spänningen till 1.85v och köra i 133mhz fsb + att du har litte bra kylning! Spänningen ökar man genom att rita med blyerts mellan några prickar på cpu:n vet inte exakt hur men det var nån som skrev det på forumet och ja har sett det på nån site..
jaha... jag trodde att man LÅSTE UPP processorn genom att rita på den? ändra volten gör man genom bios eller moderkortet.... (eller genom att modda moderkortet) :bgrin:
jASSÅ DET TYDER PÅ ATT NI 2 Ä MER NOOBS ÄN JAG 😀 😀 😀 😀 😀 😀 !
SKRATTAR BÄST SOM SKRATTAR SIST FÖR F*N!!!
May 31, 2001
FarsanEdde wrote: [quote=Deimoz]Du kan höjja spänningen till 1.85v och köra i 133mhz fsb + att du har litte bra kylning! Spänningen ökar man genom att rita med blyerts mellan några prickar på cpu:n vet inte exakt hur men det var nån som skrev det på forumet och ja har sett det på nån site..
😀
Det är faktiskt ganska roligt att du har nästan 300 posts på ett hårdvaruforum som detta och inte vet vad blyertstricket är. Men men, alla kan inte ha stenkoll på allt 🙄
Det gäller dejj med !!!
June 30, 2001
tedde wrote: hmm...jag vill också clocka 😕
Men det går bara inte...
Jag har ett Msi 6330 Lite K7 turbo.
Det går inte att ändra fsb i bios utan med en jumper (j17) på mobot men när jag tar bort den så att det blir 133 startar inte datorn alls.
Finns det något annat att göra?
Öka späningen för datorn ska posta. Annars borde du ju kunna ha lägre busshastighet än 133.
November 17, 2002
Mathias wrote: [quote=tedde]hmm...jag vill också clocka 😕
Men det går bara inte...
Det går inte att ändra fsb i bios utan med en jumper (j17) på mobot men när jag tar bort den så att det blir 133 startar inte datorn alls.
Öka späningen för datorn ska posta. Annars borde du ju kunna ha lägre busshastighet än 133.
Hm..ok!
Men hur gör jag det?
July 19, 2002
tedde wrote: [quote=Mathias][quote=tedde]hmm...jag vill också clocka 😕
Men det går bara inte...
Hm..ok!
Men hur gör jag det?
leta upp vcore och ändra det till typ kanske 1.75volt, men är inte säker på vad du ska köra för volt men du kan ju testa dig fram.
1 Guest(s)