February 4, 2002
Eftersom det handlar om nätaggregat så slänger jag in min fråga här istället för att fixa en ny tråd Med mitt nya Antec 550w får jag dom här värdena på volten och det jag funderar över är +12v som är nere i 11,85v
Jag tycker att det går sämre att klocka datorn + grafikfel på hög överklockning som jag inte haft förrut
+5v / 4,97v
+12v / 11,85v
-12v / -12,03v
-5v / - 5,09v
vbat / pendlar mellan 2,94 och 3,12
5vsb / 4,99v
EDIT: grafikfelen berodde inte på nätaggregatet
February 11, 2002
vet inte om värdena hur värden skall vara.
själv ligger min +12V/12.402 stabilt.
Tycker inte att du bör märka så stor skillnad. Kan ju vara att du får svaj vid +3v vilket jag har haft också. Det du kan gör för att ta bort det för att minska svajen är att höja agp-volten. Såvida du inte kör på max, funkade för mitt gamla nätagg. Annars om du vill få högre värden (obs! kan gå fel men som fungerar om nätagget stödjer det) är att öppna nätagget o skruva på pottarna som sitter där. Var försiktig, kom ihåg att nätagget blir något varmare också. En sak som jag har märkt själv är att har man bra kylning till nätagget så svajar det mindre. Om ni tror att det är orsaken till att det blir lite för mycket svaj mm så öppna nätagget o sätt en fläkt ovanför o se om det blir nån skillnad (öppen låda helst också). Samt moderkortets mosfats kan kylas med en fläns lr liknande.
1 Guest(s)