January 26, 2003
När jag klockade upp min processor (p4 2.4B) till 2.9 GHz (1.55 V) startar den om sig när jag kör 3dmark och när jag spelar. Är det processorn som vill ha mer spänning eller kör jag minnena på för låga timings tror ni (kolla sign)?
kör 1:1 freq.
161 MHz fsb
EDIT: Det är inte för varmt!
November 13, 2001
Swartz wrote: Prova öka volten!
Datorn brukar starta om om inte CPU får tillräckligt med ström!
Om datorn inte startar upp men postar... vad är problemet då? Volt till cpu? Minnes timings? Volt till minnena?
För o va lite jobbig, man får inte mer ström om man ökar volten. Volt = spänning, Ampere = ström. 8)
October 7, 2001
om inte dator startar så är det troligvis minnes timingsen eller mhz på minnen som gör det... om det är mhz så kan det fixas genom att öka volten på minnena bara...
annars kan det vara att du klockat utan att låsa pci portar vilket resulterar i att hddsen å nätverkskort etc lägger av... dvs burken startar inte
November 13, 2001
EiN_BäVeR wrote: om inte dator startar så är det troligvis minnes timingsen eller mhz på minnen som gör det... om det är mhz så kan det fixas genom att öka volten på minnena bara...
annars kan det vara att du klockat utan att låsa pci portar vilket resulterar i att hddsen å nätverkskort etc lägger av... dvs burken startar inte
Då vet jag nog vad det är... minnestimings. AGP, PCI o.s.v. är låsta. Minnena e 333mhz cas 2.5 som jag just nu kör i 266mhz fast med agressivaste timingsen. När jag drar upp fsb:n i ca 325 o synkar minnen o cpu så vill den inte. Vad jag har glömt av är nog att ställa ner timingsen. Skall testa detta.
February 3, 2003
Cyberhawk wrote: När jag klockade upp min processor (p4 2.4B) till 2.9 GHz (1.55 V) startar den om sig när jag kör 3dmark och när jag spelar. Är det processorn som vill ha mer spänning eller kör jag minnena på för låga timings tror ni (kolla sign)?
kör 1:1 freq.
161 MHz fsbEDIT: Det är inte för varmt!
Öka V till cpu´n,sätt snällare timings....
1 Guest(s)