Jag har faktiskt precis beställt den pumpen!
Fördelar:
+ Eheim
+ mycket tyst
+ bra vattenflöde
nackdelar:
- priset
Tekniknörd som gillar att träna.
June 15, 2001
Det trycket som 1048 ger är fullt dugligt för de flesta system! Det är bara om du ska ha en väldigt stor radiator eller flera block inkopplade som det kanske kan vara bra med den större varianten. De pumparna på Gtek har jag också tittat på.. men jag vågar inte köpa dem utan att ha sett tester på dem.. Så det blev Eheim ändå..
July 27, 2001
1048:an är det bra tryck på: jag kör den i ett hembyggt block med en moddad senfu-kylare och den håller nästan 10 l/min med allt inkopplat. Den större pumpen är väl nått för system med flera vattenblock : tex graffekort + cpu eller om man kör stora peltiersystem. Men då duger inte vanliga kylare längre heller/ Så Eheimpumpen är ett säkert köp!
June 15, 2001
http://www.ocmod.com/code/show.....&pg=1
är ett sånt vattenblock bra? ska försöka slänga in en rad rill i mitten genom att göra en tvärborrning till, vad tror ni?
eller ska man göra ett block efter maze teknik?
June 15, 2001
ja då får jag köpa den pumpen da!!!
tack för svaren....nissegurra, får kolla vidare på block varianter, men ditt block ligger bra till
kan man "sno" ritningarna o göra ett likadant?
funkar det utan cold plate också?
vet inte om jag ska köra med peliter till o börja med.....
June 15, 2001
February 11, 2001
June 15, 2001
February 11, 2001
June 15, 2001
Kör du minislang såsom Senfus bajs så ger det inte mycket men kör man 3/8" eller 1/2" som jag så ger det en del.
Ärligt talat så behövs det mer än stora slangar för att det verligen ska bli skillnad mellan en 10 och en 20l/m pump..
Har man stor radiator och flera vattenblock t.ex inkopplade så visst då är det väldigt bra.. Men om man som jag t.ex ska sitta med ett vattenblock och en BlackIce radiator så tror jag inte det märks någon skillnad.
2 Guest(s)