February 23, 2004
Tjaba,
Min pump rasslar lite... inte direkt så att man hör det när man sitter vid datorn.. men om man böjer sig ner mot burken så hör man rasslet.. vet att det uppstår en jävla massa skrammel om systemet är inte bleedat ordentligt men det är det...
Jag har ställt pumpen på en sån här svart skumgummi skydd som man brukar få me när man köper moderkort. Men lyfter jag upp pumpen från skumgummit så rasslar den ungefär lika mycket.
När jag köpte pumpen begagnat av en kille så kollade jag in och lyssnade på hans system och hans pump (också en 1048) rasslade ingeting och han hade osså placerat den på en sån skumgummi liknande grej. Finns det nåt bättre sätt att få bort rasslet eller?
March 10, 2003
Det är inte så att det inte är gjort service på pumpen ?
Pumpar behöver service med jämna mellanrum för att gå bra.
Många nybörjare inom vattenkylning tror att man kan köra på lika lungt som med lyftkylning i 2-3år framåt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 3, 2001
Det kan vara så att det är impellern i pumpen som låter och den går att limma fast,
jag gjorde det förut mest som test men det blev ingen större skillnad (jag hade dock inget rassel mera mindre vibrationer)
Varför den sitter löst är för att småsten ska kunna gå igenom om man använder den i ett aqvarium.
March 25, 2001
skaffa reserv delar till propelllern i en akvariebutik
alltid bra att ha hemma
P4 3.00GHz@3.5GHz||KHX3200AK2x256@1:1-2.0-2-2-5||PowerColor Radeon@445/351 9800pro||Heatcore||Swiftech MCW5000P||Swiftech MCW50-T 80w
1 Guest(s)