August 9, 2001
Hej.
Jag har precis installerat min första vattenkylning som består av en Eheim 1048, en DD Maze 3, en tank i aluminium till pumpen samt en oljekylare i aluminium tillverkad av Setrab. Jag har några frågor som jag hoppas att någon som har använt vattenkylning en längre tid kan svara på.
1. Pumpen stör monitorn när chassit står bredvid den, jag har ställt chassit på golvet under skrivbordet nu och får inga störningar nu men jag ser inte vad det står på LCD-skärmen så jag skulle helst vilja ha den på skrivbordet. Kan man skärma av pumpen på något sätt? Jag har läst att Eheim-pumpar skapar en del EMI men inget om hur man lindrar dom.
2. Block i koppar, radiator i aluminium med kopplingar som är gjord av någon annan metall, antagligen stål, samt en tank i aluminium skapar ett galvanisernande system, det vet jag. Jag har destillerat vatten och Redline WaterWetter i systemet men räcker det? Ska jag kanske lägga i en magnesiumstav i tanken eller finns det något annat att göra? Har någon som kör en vattenkylning med olika metaller fått problem med det?
Tacksam för kloka svar.
2 Guest(s)