February 7, 2001
Har byggt vatten kylning med värmepaket från audio med 6 st fläktar+peltier, min strategi är att göra ett frys av datorlådan som jag har värmepaketet och expansionskärlet i.Men jag har märkt att det är skit viktigt med kylpasta och att kylblocket sitter rätt mot kärnan mot prollen, det spelar ingen roll hur bra man kyler så länge man inte kan överföra värmen från kärnan till vatten blocket korrekt.
December 22, 2000
asså jag har haft exakt samma tankar som dig, om de där lilla kylskåpet till burken...hur fett vore inte det att sätta ner burken i en lite kylbox där de är max 5 grader varmt...plus att man har fläktar och sånt..jag menar, då kan man ju få en 386 upp till 8ghz..inte :grin::grin::grin::grin::grin:
December 19, 2000
2001-02-07 15:07, skrev p0w:
Hmm Dock så har hårddiskar, cdromer och annat med rörliga delar en tendens att ogilla kyla 🙁
Jepp..ingen bar ide..å stoppa ner dem i en kyl..men möjligen skulle man kunna förlänga sladdar å modda lite...så man kan få ner mobo å cpu..så skulle de kanske funka..!
January 30, 2001
Jag har provat att stoppa hela datorlådan i en (stor) frysbox. Det funkar! Man kan överklocka datorn asmycket jämfört med vanlig kylning. Men jag misstänker att hårddiskar o.s.v inte tål kylan så jättebra.
Man skulle kunna köpa extra långa ide-kablar och lägga hårddiskar och cd-rom utanför lådan... Lycka till med experimenterandet!
1 Guest(s)