En novis i behov av hjälp!|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
En novis i behov av hjälp!
larsioni
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 23, 2006 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Hejsan,

Jag är en ny medlem och försöker navigera så gott jag kan på forumet, om detta inlägg hamnar fel så hoppas jag att en moderator kan flytta det till korrekt ställe…

Jag har efter mycket funderande bestämt mig för att gå över till vatten kylning. Jag är dock ingen överklockare av rang utan mitt primära mål är att få ett system som är så tyst som möjligt, om det går att kombinera med god prestanda (dvs.: möjlig överklockning) så är det inget minus men det är heller inget krav. Komponenterna jag vill kyla är processorn och grafikkortet (Athlon 64 4000+ och ett Sapphire Radeon X1800XT) Hade önskat kyla Nforce chipet också, men tror inte att det är möjligt (Asus A8N SLI premium, passiv kylning). Jag har läst så mycket som möjligt om vatten kylning men lik förbannat så är jag totalt vilsen i vad jag uppfattar som en djungel av komponenter och jag får ingen ordning på det hela. Därför vänder jag mig till er med förhoppning att ni kan hjälpa mig och att ni har överseende med min (minst sagt) bristande kunskap. Jag har kikat på lite komponenter som jag tror (ooops) kan passa, men som sagt jag vet inte. Nedanför listar jag det jag tittat på…

Cpu block: Asetek WaterChill CPU Cooler Antarctica

Gpu block: Asetek WaterChill VGA Cooler VGA01

Radiator: Asetek WaterChill Black Ice Xtreme II

Fläkt till radiator: 2 x Nexus 120mm Real Silent

Pump: Asetek WaterChill Xtreme 12V Integrated Pump/Reservoir

Det är möjligt att ni fick er ett gott skratt när ni läste min lista, men det får jag ju bjuda på.
Hoppas ni kan ge mig lite feedback på det jag tittat på. Som tex: om något som skall bytas ut, något som är helt galet, bättre alternativ osv.

Tack på förhand,

Erik

Evandar
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
sp_UserOfflineSmall Offline
1061975
July 23, 2006 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett tips är att läsa allt som mx har skrivit på sweclockers. Vet inte ifall han finns här med... http://www.sweclockers.com/for.....descending

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 204
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL